tiistai 2. tammikuuta 2024

Äänikirjoista iloa arkeen

Mä oon aina tykännyt lukea, mutta silti elämässä on ollut pitkiä aikoja ettei ole sitä tehnyt. Fyysiset kirjat vaativat aina oman hiljaisen hetken jotta niihin voi syventyä ja jokaisessa muutossa olen ollut helpottunut siitä, ettei kirjoja ole ollut enempää sillä ne ovat painavia.

Ymmärrän kyllä miksi toiset tykkäävät juuri kirja kirjoista, mutta itse en enää kuulu heihin.

Muutama vuosi sitten löysin nimittäin äänikirjat. Toki edelleen olen kausittainen kuuntelija ja kun aloitan kuuntelun, en meinaa malttaa lopettaa. Lenkeistä tulee yht`äkkiä pidempiä ja kotonakin arkisia askareita on kivempi suorittaa, kun samalla voi kuunnella mielenkiintoista kirjaa. Välillä tuntuu ettei malta lainkaan lopettaa.

Mä tykkään monenlaisista kirjoista, joskus kevyt hömppä kuten vaikkapa iki ihanat Harlequinit 
vievät mennessään, mutta useimmiten kuuntelen jotakin todella elämänmakuista kuten vaikkapa tällä hetkellä Heini Harve-Rytsälän Helikopterilääkäriä.

Muita minuun kolahtaneita kirjoja on mm.
Riku Rantala: Myyrmanni
Mercedes Bentso: Ei koira muttei mieskään
Kaisa Tammi: Naisvankilan pomo
Måns Mosesson: Tim, Aviciin elämäkerta
Laura Friman: Menestysresepti, Nora Fagerströmin tarina







Millaisia kirjoja siellä luetaan vai kuunteletko mieluummin?
Kommenttikenttään saa jakaa kirjasuosikkeja, jaettu ilo on moninkertainen ilo.

-Maikku

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥