tiistai 11. lokakuuta 2022

Blogihaaste – 10 haavetta syksyyn

En olekaan pitkään aikaa osallistunut mihinkään blogihaasteeseen, mutta Keyword: Love Jonnan blogissa oli tämä kiva syksyinen haaste, joka inspiroi.


1. Luontoretket

Luonto on mitä parhain maadottaja ja voimaannuttajani, siksi jäinkin hieman ikävöimään lyhyttä syksyä mökillä ja tekemättömiä sieniretkiä. Mutta haaveena olisi pakata reppuun eväät, kuumaa kaakaota termariin, koirat ja lapset autoon ja ajella lähialueiden luontopoluille patikoimaan. 

2. Loma lämpimässä

Se ei ole enää pelkkä haave vaan parhaillaan toteutumassa. Loma katkaisee kivasti pitkän ja pimeän syksyn, tulee todella tarpeeseen ja antaa energiaa loppuvuoteen.


3. Kuunnella monta äänikirjaa

Olen ihan ihastunut äänikirjoihin, joita olen ehtinyt jo useampia kuuntelemaan. Olen tehnyt päivittäin pidempiä lenkkejä koirien kanssa kun olen kuunnellut kirjoja, mukavaa vaihtelua musiikille. Nytkin on kirjoja jonoksi asti kuuntelematta. Olen aina tykännyt lukea mutta kirjan lukemiselle on muka liian vähän aikaa, siihen äänikirjat on hyvä vaihtoehto.


4. Ulkoilla mahdollisimman paljon

Mä oon paljon parempi ihminen, kun liikun joka päivä eikä siitä ole haittaa fyysisestikään. Vaikken ole saanut aikaiseksi hankkia kuntosalikorttia, niin päivittäinen lenkkeily virkistää mieltä, katkaisee päivän kivasti ja sitä on tarkoitus jatkaa.

5. Synttäreiden suunnittelu

Täytän loppuvuodesta pyöreitä ja vaikka ensin ajattelin etten juhlisi niitä lainkaan, olen muuttanut mieleni. Koska työnantajani ilahduttaa minua palkallisella vapaapäivällä, joka osuu viralliseksi synttäripäiväksi niin tottahan se on käytettävä hyväksi. Siispä haaveilen hyvistä, pienimuotoisista juhlista jossa vierailisi mahdollisimman monia minulle tärkeitä ihmisiä vuosien varrelta.

6. Itsestäni huolehtiminen

Joskus ajattelin, että tämä vuosi olisi itsestäni huolehtimisen vuosi mutta empä ole saanut aikaiseksi tähän ryhtyä niin täysillä kuin olisin halunnut. Mutta haaveilen, etttä löytäisin lisää motivaatiota tähän, koska se olisi paras sijoitus.

7. Harrastaminen

Valokuvaaminen on harrastus, jossa ei tule valmiiksi koskaan ja siksi se onkin niin kiehtovaa. Haaveenani on osallistua valokuvauskurssille, josta saisin uusia ideoita ja intoa valokuvaamiseen. Toisaalta rakastan kukkia ja haluaisin osallistua kukkasidonta tai kranssienteko kurssille, mutta aikataulut eivät ole tähän mennessä kohdanneet. Mutta nämä ovat pitkäaikaisia haaveita jotka odottavat toteutumistaan. Ehkä syksymmällä.

8. Koti-illat

Rauhalliset koti-illat ovat syksyssä yksi parhaita asioita. Sellaiset kun voi hautautua sohvan nurkkaan viltin alle katselemaan telkkua, kirjoittelemaan blogia ja rapsuttelemaan koiria <3



9. Yhteistä aikaa lastenlasten kanssa

Kesä meni pitkälti mökillä, vai kaupungissa piipahtaen, joten toivon että syksyn myötä ehdin viettää myös enemmän aikaa pikkuisten tyttöjen kanssa.

10. Ensilumi

Siinä on jotain maagista joka vuosi ja siksi oikein odotan sitä. Se on paitsi vihjaus talvesta niin valo jonka lumi mukanaan tuo, on niin tervetullutta vaikken itse talvesta välitä ollenkaan.

Millaisia syyshaaveita sulla?

Rentouttavaa loppuviikkoa,

Maikku





2 kommenttia:

  1. Haaveilen hyvistä pataruoista, joita ei itse tarvitse laittaa :) Haluan myös kotiin vielä kotoisampaa tunnelmaa, eli lisää kynttilöitä ja kausivaloja.
    Ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa sinulle Maikku <3

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva, että teit tän. 🙂 Mä odotan kans ensilunta, sen maagisuus ei kuole koskaan. ❤️

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥