torstai 17. joulukuuta 2020

Lavia Cosmeticsin mineraalimeikit


*Tuotteet saatu

Mineraalimeikit ovat jääneet täällä blogin puolella vähälle huomiolle, vaikka niitäkin olen käyttänyt.
Se johtunee siitä, että käytän aika vähän puuteria ja poskipunissa taasen olen aika valikoiva.
Olen kuitenkin nähnyt somessa kotimaisen Lavia Cosmeticsin mineraalimeikkejä ja kiinnostuin niistä kovasti. Tietenkin siksi, että meikit ovat kotimaisia, mutta myös siksi että niiden takana on nainen, 
joka on paitsi intohimoinen meikkitaiteilija, myös kemiatekniikan insinööri joka pyrkii kemikaalivapaampaan arkeen  tinkimättä täydellisestä, ammattimaisesta meikkipohjasta.

Kaikki Lavia Cosmeticsin tuotteet suunnitellaan, valmistetaan ja pakataan Suomessa, mikä on mielestäni eritysesti tällä hetkellä todella tärkeää - tutustua ja tukea kotimaisia yrittäjiä.





Natural setting Powder
Matte Ivory


Tämä viimeistelypuuteri on tarkoitettu ihon mattapintaa tavoitteleville,  sekä niille, jotka arvostavat luonnollisia ainesosia, Lavia Cosmeticsin uusi vain luonnollisia ainesosia sisältävä mattapuuteri on tarkoitettu viimeistelyyn. 

Ei sisällä haitallisia ihoa tukkivia ainesosia, talkkia, hajusteita, parabeeneja tai vismuttia. 

Puuteri asettuu iholle kauniisti ja tekee meikistä todella tasaisen.



Pure Mineral Blusher//Petal

Petal -poskipuna on useimmille vaaleaihoisille sopiva kauniin ruusunpunainen sävy.
Sävy on hentoinen ruusunpuna, joka on mielestäni todella luonnollinen ja sopii varmasti kaikille
ihotyypeille.





Matte Pure Mineral Blusher//Coral

Mattaposkipuna, joka on kauniin täyteläinen korallin sävy ja sopii parhaiten neutraaleille ja lämpimille ihonsävyille. Itse tykkään vähän silmämeikistä ja huulituotteista riippuen vaihdella poskipunan sävyä ja korallin sävyt ovat yksi lempisävyjäni, etenkin kesällä joten uskon että tämä tulee olemaan upea kevyesti päivettyneellä iholla.



Pure Mineral Foundation Natural

Meikkipuuteri, joka on pohjasävyltään neutraali. Natural sävy on sopiva valinta vaalealle iholle silloin, kun ei ole varma onko oman ihon pohjasävy viileä vai lämmin. Sopii useimmille vaaleaihoisille. 

Tuote on antibakteerinen ja hengittävä. Se sopii kaikille ihotyypeille ja sisältää luonnollisen aurinkosuojan.  

Saatat muuten miettiä mikä on meikkipuuteri ja se on meikkivoiteen ja puuterin yhdistelmä, sillä meikkipuuterissa on aavistus kosteutta, toisin kuin kivipuuterissa tai viimeistelypuuterissa. Meikkipuuteri peittää enemmän ja itse olenkin etenkin tätä kauneus-bloggaaja harrastustustani käyttänyt pääasiassa meikkipuutereita. 

Nyt kun olen syventynyt kosmetiikan saloihin syvemmin, olen myös kokeillut muunlaisia puutereita ja erilaisia meikkivoiteita meikkipohjan tekoon.
Meikkivoiteella meikkipohjasta tulee kaikkein kestävin, mutta arkimeikkiin meikkipuuteri passaa vallan hyvin.




Pure Mineral Foundation Fair

Fair -mineraalimeikkipohjaa suositellaan erittäin vaalealle tai vaalealle iholle. Meikkipuuteri on punapohjainen ja pohjasävyltään viileä. Mulle tämä sävy sopi myös hyvin, vaaleaihoinen kun olen.

Tuote on antibakteerinen ja hengittävä. Se sopii kaikille ihotyypeille ja sisältää luonnollisen aurinkosuojan.








Näissä kuvissa mulla on sekä mineraalimeikkipuuteri. että poskipuna käytössä ja punan sävy Petal.
Käytän monesti poskipunaa myös luomilla, sillä rakastan punaisen eri sävyjä silmämeikissä. 

Tykkäsin kyllä mineraalimeikeistä paljon, ainoa miinus on se että ne varisevat aika paljon ja
siveltimet pitää kopauttaa kunnolla sen jälkeen kun puuteria/punaa ottanut että sitä tulee sopivasti.

Teille mulla on antaa alennuskoodi MAIKKU20, jolla saatte -15% alennuksen shoppaillessanne      Lavia Cosmeticsin verkkokaupasta.

 Ostamalla Lavia Cosmetics tuotteita, tuet kotimaista työtä!

Oletko tutustunut mineraalimeikkeihin tai käytätkö niitä?

Maikku

 

2 kommenttia:

  1. Olen käyttänyt mineraalipuutereita, mutta ei ole mun suosikkeja. Irtoluomivärejä en lähtisi kyllä varmaan edes käyttämään. Tuntuu että sotkevat aika helposti :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä löysin eilen mun kätköistä mineraali luom.ivärin ja huvikseni kokeilin, se oli ihana ♥ Ihan yllätyin miten kiva sitä oli laittaa vaikka ihan jauhetta. Mutta onhan ne sotkuisempia kuin normi luomarit.

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥