lauantai 25. huhtikuuta 2020

Tämä vai tuo meikkihaaste

Tämä haaste sai alkunsa Lipstick Love Lindan-blogista ja koska rakastan näitä haasteita,
nappasin mukaani, olkaapa hyvät :)
Olen tummentanut sen vastauksen, joka kuvaa omaa mielipidettäni ja
kommentoin lyhyesti jokaista vastaustani.



Tummat sävyt huulilla vai vaaleat sävyt huulilla?

Mä tykkään kyllä värikkäistä huulista muilla, mutta silti usein valitsen vaaleita sävyjä, nudea tai vaaleanpunaista, kirkkaitakin. Joskun toki repäisen ja laitan vaikka pinkkiä, mutta tummia
sävyjä en juuri koskaan.

Poskipuna vai aurinkopuuteri?

Tää oli paha, koska käytän kumpaakin aika meikatessa, mutta yksistään poskipuna tuo tervettä punaa poskille kun taas aurinkopuuteri ei yksistään näytä vielä miltään.

Voidemainen varjostusväri vai puuterimainen varjostusväri?

Mä en ole oppinut käyttämään juuri mitään voidemaisia tuotteita iholla, varjostusvärejäkin käytän oikeastaan vain juhlameikissä.

Liimattavat irtoripset vai magneettiripset?

Olen kokeillut monia versioita kummastakin ja ehdottomasti magneettiripset.
Kunhan ne saa kauniisti aseteltua, ei tarvii pelätä että ne irtoaa kummastakaan nurkasta.



Highliterin kanssa vai ilman highliteria?

Ehdottomasti highliterilla, se tuo ihanasti heleyttä meikkiin ja oon ihastunut niihin ihan täysin.
Highlitereilla voi myös leikkiä meikissä, käyttämällä eri sävyjä yhdessä tai erikseen. Näitä mulla onkin aika lajitelma.


Heleä meikkipohja vai mattainen meikkipohja?

Tykkään kummastakin, mutta arkimeikissä heleä, juhlameikissä matta.

Kissarajaukset vai ilman rajauksia?

Mulla on ollut kissarajaukset niin kauan kun muistan eli ne on oikeastaan jo tavaramerkki :D
Rajaan aina yläluomelle kissat, en edes osaa muuta.

Värikkäät sävyt luomilla vai neutraalit sävyt luomilla?

Vaikea valinta, sillä riippuu vähän tilanteesta, minne oon vaikkapa menossa. Nykyään laitan rohkeampia sävyjä luomille, kuten turkoosia ja pinkkiä ihan arkimeikkiinkin.

Huulikiilto vai huulipuna?

Helppo, sillä 95% tapauksista käytän huulikiiltoa. Ne vain on niin paljon kosteuttavimpia ja hoitavimpia kuin punat jotka kuivattavat mun huulia.




Shimmeriset luomivärit vai mattaluomivärit?

Käytän usein molempia mutta pohjalle laitan aina mattasävyjä ja shimmereitä lisään alaluomelle.

Kivipuuteri vai irtopuuteri?

En muista koska olisin käyttänyt irtopuuteria ja uuden ostokin on ollut harkinnassa jo kauan, joten kivipuuteria käytän.

Musta ripsiväri vai värikäs ripsiväri?

Joskus 80-luvun lopulla taisin kokeilla sinistä ja vihreää ripsaria, mutta kyllä mä aina käytän mustaa. Ruskeaakin olen joskus vahingossa kokeillut, mutta kyllä musta on mulle se ainoa oikea.

Huulet rajattuina vai ilman rajausta?

Jos punaisin huulet niin käyttäisin rajausta, mutta huulikiiltojen kanssa ei tule rajattua.



Nopea arkimeikki vai monipuolisempi juhlameikki?

Joskus on tietty ihana meikata pitkän kaavan mukaan, mutta elämä on pääasiassa arkea ja arkimeikkejä.

Meikinpohjustusvoide vai ei meikinpohjustusvoidetta?

Nyt kun viimein olen löytänyt primerit ja oppinut niitä käyttämään, sanoisin että aina pohjustus.
Tekee meikistä niin paljon tasaisemman. Joskus jopa pelkkä pohjustus riittää, enkä edes laita meikkivoitetta koska primer siloittaa jo ihon itsessään.

Silmänrajauskynä vai nestemäinen eyeliner?

Koska kissarajaukset, siksi liner ja rajauskynää käytän vain alaluomella kun laitan rajausta vesirajaan.
Musta rajaus kynällä yläluomelle on aina mulla sellainen suttuinen.

Silmämeikki vai huulimeikki?

Meikkaan aina ensin silmät joten siksi silmämeikki. Kesällä voin tosin missata silmämeikin, laittamalla vain aurinkolasit ja sitten pelkästään huulikiiltoa mutta pääasiassa aina silmämeikki.



Persikkainen poskipuna vai vaaleanpunainen poskipuna?

Tämä riippuu varmasti ihon sävystä, mutta mulle sopii paremmin vaaleanpunaiset sävyt.

Ripsiväri myös alaripsissä vai ei ripsiväriä alaripsissä?

Itseasiassa mä meikkaan yleensä aina yläripset kokonaan mutta alaripsista vain puolet ulkonurkasta sisänurkkaan päin. En edes tiedä miksi. Nyt keväisin kun silmät vuotaa siitepölyn takia, jätän välillä alaripset ilman ripsaria kokonaan. Juhlameikkiin laitan kyllä ripsaria kaikkialla.

Kulmakynä vai kulmaväri?

Oon kokeillut kulmavärejä mutta koska mun kulmat on muutenkin haastavat, oon todennut että kevyt rajaus ja pitävä kulmageeli on mun kulmille paras yhdistelmä.


Löytyikö samaistumispintaa?

Maikku




16 kommenttia:

  1. Kivoja vastauksia!! Mulla on käytössä aina irtopuuteri, en osaa käyttää kivipuuteria. Heleä meikki täälläkin, liian mattamainen tuo mun rypyt esille! Ja vaaleat huulikiillot on POP! Iloa viikkikseen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitäis ihan opetella tuo irtopuuteri. On tosiaan ollut jo pitkään hankittavana mutta aina unohtanut ostaa kun ei varsinaista tarvetta. Matta tosiaan korostaa ryppyjä, tässä iässä koitetaan välttää niitä :)

      Ihanaa vappuviikkoa Taru ♥

      Poista
  2. Olipas kiva lukea. Tuli istekin pohdittua samalla, mitä olisin vastannut. Itsellä kivipuuteri, musta ripsiväri, kajal-kynä, kulmakynä, mattameikki noin niinkuin yleensä. Tuli mieleen, että minullakin oli 80-luvulla sinistä ja vihreää ripsaria ja sotkin sillä poikakaverin valkoisen paidan kaulukset :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään haasteista juuri siksi, että sitä samalla tulee pohdittua itsekin.
      Kasariajan tyyli meikissä oli kyllä aika värikästä :)

      Poista
  3. Olipa kiva lukea sun vastaukset tähän! :)

    Paljon samankaltaisia ajatuksia itselläkin, mutta jonkin verran myös eroavaisuuksia bongasin :) Mä en ymmärrä miten joku voi saada magneettiripset mukavasti silmiin :D Niin monta tuntia olen niitä yrittänyt opetella ja lopputulos aina epäonnistunut :D Ehkä vielä jonain päivänä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietkö mä tein just videon instaan ripsienlaitosta, mutta totesin sen kuvattuani ettei mulla ollut ääni päällä ja se video meni ihan hukkaan. Lupaan tehdä uuden lähiaikoina, sillä oikeasti se ripseinlaitto ei ole vaikeaa:)

      Poista
  4. Jes ihana kun säkin vastailit näihin! <3

    Ja toi sun vastaus tohon kissarajaukset/ilman rajauksia oli kuin mun suusta :D Mäkään en osaisi tehdä muuta ja noista rajauksista on tullut jo "tavaramerkki" mullekin. Oon joskus miettinyt, että pitäiskö opetella myös jättämään ne pois, mutta tajunnut aina että miksi turhaan, kun ne omaa silmää kuitenkin miellyttää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana sinä, kun teit tämän ♥

      Totta, pidä vain kissat, niin mäkin teen. Joskus jos laitan pelkkää ripsaria, on kokoajan olo että jotakin puuttuu :D

      Poista
  5. Kivoja vastauksia, musta näitä on hauska lukea juuri perustelujen kanssa.

    Ihanaa sunnuntaita ❤️

    VastaaPoista
  6. Löytyi paljonkin samaa, mitä siis itsekin vastaisin. Kissarajaukset on täälläkin silmissä melkeinpä joka päivä.
    Ihanaa sunnuntaita sinulle Maikku <3

    VastaaPoista
  7. Oli hauska ja poskipuna aurinkopuuteri vaikein, sillä käytän molempia, mutta ilman toista voin elää, joten aurinkopuuteri. :)

    Kivaa sunnuntaita Maikku. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin, mutta kun jompikumpi piti valita :D

      Iloa uuteen viikkoon ♥

      Poista
  8. Kivoja juttuja!
    Muutamia eroja oli omiin tapoihini.
    Kivaa viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  9. Ihan varmasti, kaikilla meillä on omat tapamme :)

    Mukavaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥