tiistai 7. maaliskuuta 2017

Kylvöhommia


Ensiksi on pakko hehkuttaa että ihan huikeita lukuja pienen ihmisen blogissa ollut maaliskuun Bette box-postauksen jälkeen. Kahdessa päivässä kävijöitä enemmän kuin yleensä viikossa. Kiitos ♥

Ja uusia lukijoitakin on tullut, iso kiitos teillekin ja lämpimästi tervetuloa!


Tänä vuonna aloitin nämä kylvöhommelit vähän myöhässä, 
mutta eiköhän nämä kerkiä vielä kasvamaan.
Odotukset ensi kesälle ovat suuret, sillä tässä uudessa kodissa on iso valoisa parveke,
 johon paistaa aurinko aamusta iltapäivään ja uskon että kasvit tulevat ensi kesänä tuottamaan satoa.Muutenkin asunto on valoisa,joten uskon että tämä idätysvaihekin sujuu nopeasti ja tuottoisasti.

Nähtäväksi jää mitä kaikkea kesällä meillä kasvaa mutta nyt on istutettu:
  • tomaattia
  • kurkkua
  • paprikaa
  • rucolaa
  • persiljaa
  • chiliä
  • herneitä
Kerrankin meillä oli taimimultaa edellisvuodesta, kai niissä eroja on kun niitä eri nimillä myydään :D Onhan koostumuskin todella erilainen. Mä tykkään näistä kasvatushommista paljon, näkee ominsilmin sen kasvun ihmeen ja on aina yhtä jännittävää odotella missä onnistuu ja missä ei.

Mulla oli siemenia viime vuodesta jemmassa ja uusia ostin cittarista ja Tigerista.








Valoa ja aurinko on jo tehnyt tehtävänsä! Viikko sitten istuttamani rukola-salaatti, on jo alkanut kasvamaan. Vielä menee tovi ennenkuin siitä lautaselle mitään saa, mutta alku on.






Kasvaako siellä jotain ja jos niin mitä? Löytyykö parvekeviljelijöitä?

Valoisaa viikonjatkoa,

Maiccu

4 kommenttia:

  1. Ihania kylvöhommia siellä.❤
    Minä olen niin huono siemenistä mitään kasvattamaan. Silloin tällöin tulee jotain kokeiltua.
    Olen nytkin kaupoissa katsellut siemenpusseja, mutta kauppaan ne on vielä jäänyt.😀
    Tuo chili on kiinnostava! Sitä tekisi mieli kokeilla.
    Mukavaa tiistaita Maiccu!❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun musta ei tullut kätilöä, avustan uutta elämää näin :D Heh. Chili oli viime vuonna niin palkitseva, lähti mahtavasti kasvamaan ja sitä voi kyllä aloittelijallekin suositella. Sitä paitsi chili on huonekasvinakin ihan kivannäköinen vaikkapa keittiössä! Mukavaa iltaa Sari ♥

      Poista
  2. Yhdessä vaiheessa kasvatin tomaattia meidän verannalla + kasvimaalla muuta, mutta nyt viime vuosina kasvatukset on jäänyt. Ne omat tomaatit on kyllä kaiken vaivan arvoisia! Mukavaa tiistai-iltaa! 💕

    VastaaPoista
  3. Aaark mie olen taas niin myöhässä. Muutamana vuotena olen innoissani kylvänyt jotain kukkien siemeniä ja niitä kasvatellut intoa puhkuen, sitten kun olen vienyt ne onnellisena ulos niin hallan halvattu on palelluttanut ne kuolleeksi.

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥