keskiviikko 21. syyskuuta 2022

Kaksoispuhdistus- mitä se on?

Sen sijaan, että aina esittelen uusia testaamiani tuotteita - ajattelin kertoa teille kaksoispuhdistuksesta johon hurahdin korealaisen kosmetiikan myötä jokunen vuosi sitten. Etelä-Koreassahan kaksoispuhdistus on tosi suosittua.

Mitä kaksoispuhdistus on?

Kuten nimikin kertoo, puhdistus tehdään ensin öljymäisellä tuotteella ja toisessa vaiheessa esimerkiksi puhdistusvaahdolla, geelillä tai puhdistusmaidolla.

Kaksoispuhdistuksen hyvä puoli on se, että se sopii kaikille niin nuorille kuin iäkkäämmälle iholle ja myös aknesta kärsiville.


Miten kaksoispuhdistus tehdään?

Se aloitetaan levittämällä öljypohjainen puhdistustuote (öljy-tai balmimainen putsari) puhtain käsin kuiville kasvoille. Tämä, että öljyputsari levitetään kuivalle iholle, on tärkeää koska öljy ei levity mikäli kasvot on kosteat.

Puhdistuksessa öljyt irroittavat todella tehokkaasti meikin, myös vedenkestävän ja tämän jälkeen puhdistetaan iho. Itse levitän öljyä pyörivin liikkein, silloin öljy suorastaan sulattaa meikin ja muut epäpuhtaudet.

Kun öljypuhdistus on tehty, lisään kämmeniin vettä ja jatkan puhdistusta pyörivin liikkein jolloin öljyputsari emulgoituu eli muuttuu maitomaiseksi ja lopulta huuhtelen kasvot reilusti vedellä.

Olen käyttänyt myös muutamia 100% öljyputsareita, jolloin paras tapa poistaa tuote on pyyhkiä se pois esim musliiniliinalla.

Puhdistuksen toiseen vaiheeseen käytän vaihdellen eri tuotteita. Tällä hetkellä käytössäni on Mossan puhdistusvaahto / Medik8 puhdistusgeeli ja vaihtelen näitä vähän fiiliksien mukaan.

Toisen vaiheen puhdistuksen teen hieroen putsaria kasvoille ja huuhtelen vedellä. Viimeistelen puhdistuksen vielä pyyhkimällä kasvot kevyesti vanulappuun kostutetulla kasvovedellä.

Kaksoispuhdistus ei ole milläänlailla välttämätön, enemmänkin makuasia. Mä oon huomannut että ihoni on voinut paremmin sen jälkeen kun otin tämän tavan käyttöön ja erityisen tarkka olen siinä, että jos iholla meikkiä- teen kaksoispuhdistuksen aina. Kesällä ilman meikkiä ollessa, mulle riittää pelkkä öljypuhdistuskin.

Kaikken tärkeintä kuitenkin on, että iho puhdistetaan j o k a päivä. Aamuisin huuhtelen kasvot vain kevyesti vedellä, mutta iltaisin puhdistan ihon aina huolellisesti.

Tässä alla mun käyttämiä puhdistustuotteita, joista olen tykännyt mutta tuotteet eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä.

Puhdistusbalmit:

Usva Cosmetics:n puhdistus balmi on uusin tuttavuuteni ja olen aivan myyty. Tästä tulen pian kertomaan täällä lisää joten malttakaa vielä hetki.



FIINI puhdistusbalmit ovat tosi ihania, mielestäni hieman hunajamaisia. Voit lukea käyttökokemuksiani täältä ja täältä.


Flow Cosmeticsin puhdistusbalm on ehkä kaikkein ihanin puhdistustuote ever., mutta hyvin samantyyppinen kuin Flow:n eli pitkälti sitten makuasia kummasta tykkää enempi. Vain kokeilemalla itse, tiedät mitä tarkoitan. Tästäkin olen kertonut täällä aiemmin, joten voit lukea käyttökokemuksestani täältä. Parasta aikaakin mulla on uusi purkki odottamassa käyttöönottoa eli tämä tuote on jäänyt mulle vakkarikäyttöön.

 

Dermosilin puhdistusbalsami on hyvin balmimainen öljyputsari. Sitä käytetään balmien tavoin ja se emulgoituu hyvin veden kanssa. Loistava puhdistaja tämäkin ja voin lämpimästi suositella.


BalmBalmin puhdistusbalmista olen myös kertonut aiemmin täällä. Tämä on vähän "kovempi" balm, ei siis juoksevaa kuten nuo ylemmät mutta sulaa iholla ja oikein hyvä tuote!


Puhdistusöljyt


Jos taas pidät enemmin pelkistä puhdistusöljyistä, niin tässä muutamia jotka ovat tulleet mulle tutuiksi.

RimitaOats öljyputsari on hyväksihavaittu. Siitä voit lukea tästä.



Whamisa puhdistusöljy on ollut myös laadukas, ohut, lähes silkkinen öljy.


BYBI:n puhdistusöljy on hellävarainen ja tehokas, siitä voit lukea täältä.


Taiga Naturel Puhdistusöljy on puhdistusöljyjen kärkeä ja voi lukea  tuotteesta lisää tästä.

 

Luonkos puhdistuskakut ovat kertakaikkisen ihania ja sopivat puhdistukseen sellaisenaankin, mutta niitäkin voi käyttää kaksoispuhdistuksessa.


Kun on käyttänyt paljon erilaisia ja erityyppisiä puhdistustuotteita, sieltä on alkanut erottua ne itselle ja omalle iholle sopivimmat tuotteet. Siksi en nykyään kokoajan testaa enää uusia tuotteita yhtä laajasti kuin ennen vaan jos testaankin, pyrin valitsemaan sellaisia tuotteita jotka tiedän jo sopivat iholleni ja tulevan käytettyä.

Minun ja sinun suosikit saattavat poiketa hyvinkin toisistaan, mutta jos et ole vielä kokeillut öljypuhdistustuotteita, suosittelen lämpimästi. Se, pidätkö balmimaisista ja juoksevammista öljyputsareista on makuasia mutta näistä tässä postauksessa kertomani tuotteista voit halutessasi lukea ja ehkä innostut jotakin kokeilemaan.

Ootko jo kokeillut öljyputsaria? Entä kaksoispuhdistusta? 

Maikku






 







3 kommenttia:

  1. Itse olen myös jo vuosia vannonut kaksoispuhdistuksen nimeen :) Kyllä sen eron ihossa huomaa selkeästi, kun ne meikit puhdistaa kasvoilta kahden eri puhdistusaineen kanssa! Aiemmin kun puhdistin kasvot vaikkapa vaan geeliputsarin kanssa, jäi kasvovesilappuun hirveesti meikkijämiä. Ajattelin silloin, että niin sen "kuuluukin" mennä, mutta nyt onneksi saan kasvoilta kaikki meikit pois jo ennen sitä kasvovettä, ja käytänkin lähinnä kosteuttavia kasvovesiä ilman vanulappua :) Makuasioitahan nää toki on, mutta itse suosittelen meikkaavia henkilöitä ainakin kokeilemaan kaksoispuhdistusta!

    Tää oli kivan kattava postaus ja tuotevinkit tosi hyviä, löytyi pari tosi kiinnostavaa tuotetta noiden joukosta<3

    VastaaPoista
  2. Olen kokeillut öljyputsareita ja itseasiassa niistä tykkään kovasti. Nuorempana en olisi käyttänyt, koska aina kuvittelin niiden lisäävän ihon rasvaisuutta, mutta nyt ihostani on tullut niin pintakuiva, että öljyputsareista on tullut minun kavereita :)
    Ihanaa loppuviikkoa sinulle Maikku <3

    VastaaPoista
  3. Tää on mun lemppari tapa putsata kasvot jos en mene suihkuun, jossa kasvojen pesu on helpointa :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥