sunnuntai 12. elokuuta 2018

Suklaan ja viikunan tuoksuja

Sunnuntaita murut ♥

En edes muista koska sunnuntai oolisi ollut harmaa ja sateinen, mutta nyt on ollut.
Ei haittaa sillä kotoiltu kaksin miehen kanssa, nukuttu pitkät päikkärit ja herkuteltu tortilloilla.
Nyt alkaa lapset kotiutua, joten arkeen valmistautuminen voi alkaa.

Mä tein "rohkean" päätöksen tässä kesällä ja vaalennuksen sijasta otinkin tyviraidat.
On ollut jo kauan mietinnässä, että kasvattaisin koko pään vaalennusta pois ja saisin ehkä hiukseni vahvistumaan. Raidat onnistui tosi hyvin, saivat pahimman tyvikasvun tasoittumaan ja jatkossa riittää että jatketaan tyviraidoitusta pari kuukauden välein.

Tässä pari uutta tuotetta joita olen kokeillut.

Kuuman kesän ja auringon paahde on saanut myös hiukset kuivumaan ja kokeilin ORGANC SHOP:n viikunanaamiota. Se on mieto, miellyttävä tuoksu ja naamio sopivan paksua levitetettäväksi.
Annan vaikuttaa muutaman minuutin hoitoaineen sijasta ja hiukset ovat selvästi pehmeämmät naamion jälkeen.



ZIAJAn COCOA BUTTER shampoo ja hoitoaine oli Emotionissa hyvässä tarjouksessa 4,90€ molemmat ja kun olen näitä miettinyt ennenkin, niin otin ne testiin.
Ensimmäinen ajatus oli, miksen ole ostanut jo aiemmin, sillä suklaan tuoksu oli miellyttävän hentoinen ja tykkäsin sekä shampoosta että hoitiksesta. Pesutulos oli hyvä ja hiukset jäivät suht helposti kammattaviksi. Sitä vain aina mietin, että miksi shampoopullo on isompi kuin hoitoaine?
Hoitoainetta ainakin minulla kuluu suhteessa tuplasti enempi shmapooseen nähden ja suhde pitäisi olla just toistepäin? Onko siellä samaa pohtivia?




Monesti syksyllä haluaa jotain uutta myös hiuksiin ja oikeastaan odotan jo että saan lisää raitaa :) Vaikkei sitä juuri mut huomaa, niin itselleni merkittävä muutos kun niin tottunut vaaleaan lookiin.
Voihan se olla että kyllästyn niihinkin jossain vaiheessa, jos oma väri on liian tumma, mutta kokeillaan.

Uudistuuko sulla hiuslook syksyn myötä?  Hemmotteletko hiuksia naamioilla?

Maiccu

20 kommenttia:

  1. Raidat tekee kyllä paljon.. ja on hellävaraisemmat hiuksille. <3 just laitettiin siskolle blondattuun tukkaan, jossa oli noin 6 cm juurikasvuja vaaleita raitoja hupulla, niin tuli tosi hyvä ja ”koko pää” freesaantui hyvin :) Ite lopetin värjäämisen 3 vuotta sitten ja nyt on koko pää paria senttiä lukuunottamatta omassa värissä.. ajattelin käydä leikkaan vielä ne värjätyt sentit pois ni sit oon tyytyväinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, freshaantuminen onkin avainsana :)Mulla on niin tylsän värinen oma tukka, etten ihan kokonaan sitä väriä halua!

      Poista
  2. Ziaja on ihana merkki ja se hinta niin kukkarolle sopiva. Raidat on minullakin ja ihan itse laitan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti, hyvältä näyttää ♥ Mä en ehkä itselleni osais tehdä mutta vinkkasin miehelle, jos joskus auttais:)

      Poista
  3. Mielenkiintoisia tuotteita!
    Minun hiusmallini taitaa pysyä vielä. Se kun on suht tuore vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja jos on hyvä malli, mitä sitä luopumaan...mulla on aina melkein sama, vähän kaipais uudistusta mutta mennään nyt varovasti :)

      Poista
  4. Minulla on ollut raidat nuoruudesta lähtien enkä osaisi olla enää redhead, mikä on mun luonnollinen väri. Yritin ehdottaa kampaajalleni, että laitetaan punaiseksi, kun se ollut mun oikea värini, mutta ei suostunut sitten millään vaan raidoilla mennään. Minulla kyllä menee shampoota enemmän kuin hoitoainetta. Toisaalta minulla on lyhyet hiukset. Toi merkki on minulle outo, mutta tuntuu olevan hintaystävällinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa sulle raidat sopia kampaajankin mielestä ja usta sun hiukset sopii sulle tosi hyvin!Lyhyt hiuksisilla taitaa mennä shampoota enempi hoitoaineeseen nähden.

      Poista
  5. Raidat on mullakin mielessä, sekä otsatukan leikkaaminen pitkästä aikaa. Joo, syksyllä tekee mieli uudistaa hiustyyliä:) Ziajan hiustuotteita en ole kokeillut, vaikka muuten merkki on todella tuttu:)
    Kivaa uutta viikkoa Maiccu<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Otsis tekee tosi paljon! Mä oon miettiyt välillä sen poiskasvattamista mutta sitten en malta...heh...sulle varmaan sopiskin raidat ja tulis kivasti esiin kun tummemmat hiukset!Tiistaita ♥

      Poista
  6. Hiusjuttujen parissa täälläkin ollaan, sillä mietin itsekin kovasti miten saisi pidennettyä kampaajakäyntivälejä ja helpotettua tyvikasvun hoitoa. Ehkäpä vähän reilummin erivärisiä raitoja, jolloin ero vaalean ja itselläni hyvinkin tumman oman värin välillä pehmenisi.
    Näitä pohdiskellen kohti uutta viikkoa! Mukavaa viikkoa sinullekin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat ongelmat siis :)Tuo on totta, eri sävyiset raidat voisivat häivyttää tyvikasvua.Samoin ♥

      Poista
  7. Aivan varmana mahtavat raidat! Täällä ollaan aivan luomuna ja saa kasvaa tuossa itsekseen. Syynä värijuttuun väriallergia pahana nykyään, muutama purkki liikaa nuorena kulutettu ;D Mutta harmaita raitoja on! Jei, vaihtelua omaan väriin!

    Hyvää tätä viikkoa <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla onkin ihanat villit kiharat ja kivan väriset♥ Allergiat on tyulsiä, mäkin huomannut viimeisen vuoden aikana että värjäys ärsyttää ihoa ja hiuspohjaa, siksi päädyin raitoihin. Vaikka nekin voi jossain kohtaa alkaa ärsyttää mutta toistaiseksi näin. Samoin ♥

      Poista
  8. Tuollaista hiusnaamiota löytyy meiltä tyttäreltä avocado ja hunaja versiona. Täällä Shampoo pullo tyhjenee aina ensin. Hoitoainetta vaihtelen ja välillä käytän vain hiuksiin jätettävää hoitosuihketta.
    Hiukset on lyhyet tällä hetkellä ja varmaan tulee jatkossakin olemaan ellen sitten saa inspistä alkaa kasvattamaan. Raidoilla ja värillä saa kivaa vaihtelua ja piristystä.
    Mukavaa viikkoa! 🌸 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämän tuotemerkin naamiot ovat kyllä huokeita ja hyviä ♥ Totta, raidoilla ja värillä voi piristää ja nykyään vielä kun kaikenmaailman sävvyjä aina hattarasta syvään siniseen :)Tiistaita ihana ♥

      Poista
  9. Viikuna hiusnaamio on super hyvä! Siis mä monesti mietin, että miks shampoot on aina pakattu isompiin pulloihin sillä mulla menee myös hoitoainetta tuplasti enemmän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kohtalotoveri ♥ Ilmeisesti lyhythiuksisilla on just toistepäin, meitä pitkähiuksisia sorretaan..byäää;)

      Poista
  10. Sama täällä, hoitoainetta kuluu aina enemmän! :D

    VastaaPoista
  11. Ei uusistu, samalla mennään vuostolkulla, tosin välillä pätkäisen polkaksi. Organic Shop:n tuotteet ovat ihania.

    Aurinkoa päivään <3

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥