sunnuntai 18. marraskuuta 2018

6 x 4 asiaa minusta

Heissan, 

joissakin blogissa kiersi syksyllä tämä 6 x 4 asiaa minusta ja
aikani kuluksi näitä minäkin pohdin. 
Osa onkin jo samoja asioita, joita kertonut jo aiemminkin, mutta 
ehkä jotakin uutta(kin) paljastuu

Neljä 4 paikkaa joissa olen asunut



Mä olen Vantaan tyttöjä eli lähes aina asunut Vantaalla, joten tähän vastaaminen on vähän simppeliä.
Olen elämästäni 14 vuotta asunut Itä-Vantaalla ja loput Länsipuolella, lukuunottamatta vajaata vuotta jonka asuin -80 luvun lopussa Helsingin Vallilassa.


Neljä paikkaa, joissa olen työskennellyt


Valitsen nyt summamutikassa ne neljä, sillä olen tehnyt monenlaista työtä ja monessa työpaikassa

Ihan ensimmäinen kesätyöpaikka oli K-kauppa, jossa olin kesän 14-vuotiaana kassatyttönä .
Monta vuotta olin Enirolla myyntineuvottelijana (b-to b).
Vattenfallin Sähkömyynnin asiakaspalveluun siirryin opiskeltuani hoitovapaalla merkonomiksi ja vaihdoin suuntaa myynnistä asiakapalveluun.
Mutta mieluisinta on ollut työni kiinteistösihteerinä isännöitsijätoimistoissa, se on itsenäistä, monipuolista ja jokainen päivä on erilainen.


Neljä tv-ohjelmaa, joita seuraan

Bachelerotteen oon ihan koukussa, riippumatta minkämaalainen sarja kulloinkin tv.ssä pyörii:)
Tästä kaudesta tekee kivaksi Jenni, joka tuli jo tutuksi edellisellä kaudella.Erittäin koukuttava.

Diiliä seuraan myös, joskin tämä kausi on musta ollut aika tylsä. Ehkä persoonat ovat vähän värittömiä ja musta tuntui jo ihan alussa siltä ett Hjallis valitsee lopulta Helenan ja vahvasti näyttääkin siltä.Monissa pikkujutuissa tämä tullut esiin, etenkin kun on tälläinen tarkkasilmäinen ja herkkävaistoinen.Mutta pitää se silti katsoa lopuun asti ja nähdä oliko mun vaisto oikeassa.

Maajussille Morsian ja Ensitreffit alttarilla loppuivat juuri joten Sohvaperunat on sitten sellainen viikon kohokohta joka tulee aina katsottua. Tykkään ohjelman ideasta ja erilaisista perheistä, joiden tv:n katsomista ja ruotimista on hauska seurata :)

Tanssii tähtien kanssa, johon olen tykästynyt vasta tällä kaudella. Pukuloisto ja upeat tanssit ovat kaunista katseltavaa ja hetkittäin melkein halkean ylpeydestä kun oppilaat ovat niin taitavia.
Ohjelma sopii niin hyvin just sunnuntai-iltaan!

Neljä paikkaa, joissa olen käynyt



Turkki jossa lämmintä riittää ja ruoka on superherkullista, lomatunnelmiin pääset tästä KLIK.

Rhodos, jossa käytiin vasta kahteen kertaan ja siitäkin löytyy matkakertomusta KLIK, KLIK ja KLIK.

Tallinnassa lukuisia kertoja, ehkä saa kaupungista koskaan tarpeeksi. Sieltä löytyy aina jotakin uutta koettavaa.Pidän sen tunnelmasta ja siitä että vain 1,5 tunnin lauttamatkan päässä tuntee aina olevansa  lomalla.


Prahaan rakastuin aivan täysin ja
sinne on mentävä ehdottomasti uudestaan ja ehkä uudestaan ;)
Se keskiaikaisuus, romanttisuus, tuoksut, jokilaivat, ruoka, kaikki viehättivät.
Lisää voit lukea täältä KLIK ja KLIK 



Neljä ruokaa, joista pidän



Ekaksi tulee mieleen niinkin perinteinen kuin lihapullat ja muusi, se vain on NIIN hyvää.
Tykkään myös kiinalaisesta ruosta paljon, kanaa valkosipuli -ja chilikastikkeessa on ihan vakkari
kun haetaan kiinalaista.

Hmmm....myös kaikki texmex-ruoka on mun mieleistä mutta vaikea eritellä vain yhtä ruokaa.
Oisko jokin nachoplate, jossa on vähän kaikkea, se on aikas nam.
Sitten kebab, ihan kunnon vuoltu kebab riisillä ja kastikkeilla...nyt tulikin nälkä.


Neljä juomaa, joista pidän

Vesi, etenkin sitruunalla maustettuna mutta migreenien takia en voi sitä juoda (sitruuna aiheuttaa migreeniä) joten tyydyn veteen.

Cola Zero/Pepsi Max, ihan sama kumpi, koska mun mielestä maistuvat lähes samalta.

Viini, värilläkään ei ole väriä - kesällä valkkari ja talvella punkku. Voi kumpa saisikin lasillisen punkkua ja tarjottimellisen juustoa ja suolakeksejä-ihana yhdistelmä mutta näiden mun lääkkeiden takia välttelen kaikkea vettä vahvempaa.

Pinacolada, se on ihan ykkösdrinkki...kookoksen ja ananaksen yhdistelmä on ihan voittamaton!


Näitä olisi kiva lukea muistakin blogeista, joten viekää mukananne :)

Löytyikö yhtäläisyyksiä?

Maiccu











15 kommenttia:

  1. Ihania juttuja ja olipas kiva kuulla susta lisää. Ja Prahaan on päästävä munkin vielä.....Ihanaa ja leppoisaa päivää <3<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Praha on niin ihana paikka, voikun päsiskin vaika joulun alla käymään... samoin ♥

      Poista
  2. Olipas hauska lukea vastauksiasi ja niin ihanien kuvien kera♥ Mukavaa sunnuntaita♥

    VastaaPoista
  3. Mä tiesinkin, että olet asunut aikoinaan Vantaalla samalla suunnalla kuin me nyt asutaan, mutta en tiennyt, että olet melkein aina asunut Vantaalla.
    Mäkin tykkäsin katsoa Ensi treffit alttarilla -ohjelmaa ja sen olikin ainoa tosi-tv -ohjelma mitä olen pitkään aikaan seurannut. Ennen tuli katsottua paljonkin erilaisia hääohjelmia, mutta sitten into lätsähti;) Amerikan Bachelorette ja Bacheloria katselin tarkkaan silloin, kun niitä joskus tuli, mutta suomalaista versiota en enää jaksanut seurata.
    Kivaa sunnuntaita Maiccu<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuh, jostain syystä jämähtänyt tänne ja hyvähän täällä on asua :) Kyllä mullakin tosi-tv ohjelmien katsominen on vähiin jäänyt, nämä on ne ainoat joita seuraan.
      Mukavaa iltaa♥

      Poista
  4. Kivoja juttuja sinusta Maiccu!
    Mukavaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
  5. Kiva postaus!
    Mukavaa luettavaa!
    Leppoisaa sunnuntaita Maiccu! <3

    VastaaPoista
  6. Meissä on paljon samaa! Just mistä tykätään 👍 jospa tekisin tän haasteen joku päivä. Hyvää yötä ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti, kiva kulla ♥ Mä jään odottelemaan sun haastetta. Valoa päivääsi ♥

      Poista
  7. Hei mäkin oon asunut Vantaalla, ja nimenomaan itä-Vantaalla, siellä ihan Sherwoodin rajoilla ennen tänne muuttamista :D Oli kiva lukea susta enemmän. Mä en seuraa noista hääohjelmia, mutta luen ahkerasti mitä niissä tapahtuu. Nyt oon fiilistellyt Love Islandin juttuja, siis ihan vaan IP-lehtien kautat xD <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäkin, vautsi! Mää en o oLove Islandia katsonut, enkä lukenutkaan..mainospätkät on riittäneet mulle;)

      Poista
  8. Hei, huomioni kiinnittyi ikkunaverhoihisi. Superkivat!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥