tiistai 25. syyskuuta 2018

Missä olen huono


Tämä haaste on kiertänyt syksyn mittaan monessa blogissa ja itse nappasin tämän Krissen blogista.
Olen luonteeltani niin peruspositiivinen, että harvoin jään kiinni mihinkään huonoon ajatteluun.

Olen pyrkinyt parantamaan ei niin vahvoja puoliani luonteessani kuten kärsimättömyyttäni ja satsannut vahvuuksiini, sillä jos olen huono vaikkapa ikkunanpesusta, voin helpottaa sitä vaikka ikkunanpesimellä tai ikkunanpesijällä. Mutta kyllä, jossain asioissa oon kuitenkin auttamattoman huono....

Kuvat tältä päivältä, syyskuun tunnelmia ♥


 1. Laatikoiden järjestys - Vaikka kuinka yritän pitää kaikki nippelit ja nappelit järjestyksessä,
ne ei  vaan pysy. Lipastoja ja laatikoita on sen verran että tilan suhteen sen pitäisi onnistua, joten syyksi täytyy todeta että olen siinä auttamattoman surkea.Paperipinoja laatikoissa on myös vaikka  elämä on käynytkin paljon paperittomammaksi kuin joskus ennen, olen koittanut lajitella tärkeät paperit muovitaskuihin mutta jos ei tätä järjestystä pidä jatkuvasti yllä, kohta on taas helkutti irrallaan.


2.Esiintyminen -  Tätä on monen mut hyvin tuntevan vaikea uskoa, mutta näin se on.
Mulla on jonkinlainen paniikkihäiriö, koska olen näissä esiintymistilanteissa saanut jopa paniikkikohtauksen joskus ja se on ollut ihan hirveä kokemus. Siksi kai se pelko kontrollin menettämisestä, sanojen katoamista, sydämen tykytyksestä ja pyörtymisen tunteesta on jäänyt päälle. Olen kyllä tästä hyvin tietoinen ja koittanut harjoitella, menemällä kohti pelkojani mm laulamalla karaokea. Silti vaikkapa jokin itsensä esittelytilanne usealle ihmiselle on kamalaa. Olen siis huono esiintymään.


3.Kielitaito -  Oon omille lapsille korostanut kielitaidon merkitystä ja jokainen puhuu hyvää englantia. Itse taas olen onnellisesti unohtanut koulu enkun, ruotsista puhumattakaan ja kun sitä ei aikuisiässäkään vuosiin tarvinnut puhua, se pääsi pahasti ruostumaan. Olen toki joutunut töissä tai lomaillessa sitä käyttämään, joten pakon edessä joku sananen irtoaa. Kirjoittaminen on kuitenkin haastavinta.Ymmärrän sentään aika hyvin, mutta puhun todella tankeroenkkua :D


4.Kartanlukeminen - Mulla ei ole ei sitten minkäänlaista suuntavaistoa ja kartanlukutaito on surkea.
Lomalla kävi muutaman kerran niin että mentiin johonkin kauppaan taikka kahvilaan ja kun lähdettiin ulos, minä ekana lähdin ovesta väärään suuntaan??
Sienimetsässäkin kävin aina niin lähellä autotietä etten voi eksyä ja ei, navigaattori ei auta jos ei sitäkään osaa lukea :D
Noloa, mutta minkäs teet, olen loistava eksymään mutta huono löytämään perille. Hah.


5.Käsityöt - Mä rakastan villasukkia ja olen niin monta kertaa halunnut ostaa lankaa vain siksi että niitä on niin kauniissa sävyissä, mutta se olisi turhaa kun en osaa kutoa kuin patalappuja tai säärystimiä. Mulla vain ei kutimet pysy kädessä, tulee joko liian tiukkaa taikka löysää - ei koskaan kauniin tasaista.Ompelukoneella ajelu tai neula&lanka kädessä sujuu vähän paremmin, osaan kyllä verhot lyhentää taikka parsia sukan.Oisko siis pitänyt sanoa että olen huono kutomaan, no ei koska  ei multa suju mikään monimutkaisempi ompeluskaan. Koitin koiralle tehdä tossut ja talvipuvun, mutta niistä ei lopulta tullut käyttökelpoisia kummastakaan.

Tämän saa napata mukaansa :) Onko siellä muita helposti eksyviä tai puikoilta pudonneita?

Psst, Oothan jo osallistunut magneettiripsien arvontaan täällä KLIK.

Maiccu

16 kommenttia:

  1. Ihan samat kuin mullakin 😁😂 Ihanaa iltaa sinne ❤️

    VastaaPoista
  2. Kartan lukemisesta tuli mieleen kouluaika. Oltiin suunnistamassa ystävän kanssa ja tultiin takaisin kouluun ilman yhtään poimittua rastia. Opettajalle sitten seliteltiin, että ei siellä näkynyt mitään tällaisia rasteja. Opettaja käänsi kartan oikeinpäin ja sanoi, että on ihme, että edes löydettiin takaisin koululle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Hyvä te, mullekin vois käydä just noin...kiva että oot löytänyt blogiini ♥

      Poista
  3. Kiva oli lukea vastauksiasi:) En minäkään osaa kutoa villasukkia vaikka kovasti toivoisin osaavani, minä kun olen varma että niissä kantapää/kiila osissa menisi hermo..pitäisi vaan rauhassa keskittyä niin kai sitä oppisi:) Kaunista syksyistä viikkoa sinne♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se, pitäisköhän oikein yrittää opetalla, jos ehtis vielä jollekin vaikka jouluksi villasukat kutomaan :)

      Poista
  4. Mullakaan ei oikein käsityöt suju, vaikka joskus aikoinaan tykkäsin kutoa. Jälki ei ollut hääviä, mutta kelpasi mulle, ei muille;) Nykyisin ei oikein edes kiinnosta tehdä mitään käsitöitä, kun ne ei vaan luonnistu ja palaa päreet, kun tulee liikaa virheitä.
    Kivaa viikkoa Maiccu<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se just, itselleen pitäis osata olla armollisempi vaan ei se aina onnistu.Kuulostaa tosi tutulta! Samoin Sari ♥

      Poista
  5. Kiva, kun lähdit toteuttamaan tätä haastetta! Niin paljon tuttua löytyi tästä sinun postauksestasi. Minäkin jännitän esiintymistä ja eksyn todella helposti sienimetsään puhumattakaan siitä, että olen puikoilta pudonnut ja puhun tankeroenkkua.

    VastaaPoista
  6. Olipas kiva postaus! Esiintymisjännittäjä täällä huutelee myös hep!

    VastaaPoista
  7. Täällä myös esiintymiskammoinen. Joskus meen ihan lukkoon esim. palaverissa, jos mun täytyy selittää kaikille tutuille työkavereille kotaom asiaa. Outoa, kun muuten voin olla samoille tyypeille suuna päänä 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks oo jännä, miten sitä iskee kuin joku ramppikuume. Onneks tutut ymmärtää vaikka vähän hapuilis tai etsisi sanoja :)

      Poista
  8. Käsityöt on kans mulle nounou - ei vaan taivu. Ei myöskään mikää piirtäminen tai maalaaminen.

    VastaaPoista
  9. Tuttuja juttuja löytyy! :)
    Puikot pysyy kuitenkin kädessä ja jotain saan aikaiseksikin!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥