perjantai 1. joulukuuta 2023

Kosmetiikkajoulukalentereista - ostinko vai en?

Tänään on 1.joulukuuta ja monessa kodissa availlaan joulukalenterista ensimmäistä luukkua.

Mulla on ollut vuodesta 2017 joka vuosi kosmetiikkajoulukalenteri tai kaksi. Niihin liittyy ihanasti kihelmöivä joulunodotus, jännitys luukkuja avatessa ja samalla olen tutustunut moniin uusiin brändeihin & tuotteisiin, jotka olisivat jääneet tuntemattomiksi ilman näitä joulukalentereita. Kalentereiden myötä on aina vuoden alussa ollut jo mukava määrä uutta kosmetiikkaa, joista osa on aina itselle tarpeetonta ja niitä olen sitten mm vuoden mittaan arvonnoissa arponut.

LF:n joulukalenteri mulla oli kolme vuotta peräkkäin ja saatan joskus vielä sellaisen hankkiakin, mutta näissä oli muutamia samoja tuotteita eli sen puoleen on hyvä pitää vähän taukoakin. Lisäksi, kun tilasin LF:n kauneusboksia niin joulukalenterista löytyi myös samoja tuotteita kuin kauneusbokseista. Se ei ollut mukavaa, kyllä joulukalentereihin olisi järkevämpää sisällyttää täysin uudet tuotteet.

Ajattelin laittaa tähän linkkejä vanhoihin joulukalenteripostauksiin, jos teitä vaikka kiinnostaa käydä katsomassa mitä kalentereita mulla on ollut ja millaisia yllätyksiä niistä löytynyt. Ihan kaikista en laittanut mutta ne löytyvät jokaisen vuoden joulukuun alta.

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 1-3

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 4-6

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 7-9

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri  luukut 10-12

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 13-15

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 16-18

Vuoden 2017 kosmetiikkajoulukalenteri luukut 19-24

Vuonna 2018 mulla oli kaksi joulukalenteria, toisen eli Lookfantasticin joulukalenterin sain mieheltä lahjaksi ja toisen eli Essencen kalenterin ostin itse, kalenteripostaus löytyy täältä.

Vuonna 2019 mulla oli jälleen Lookfantasticin joulukalenteri ja se löytyy täältä.

Vuonna 2020 sain yhteistyönä Sothyksen joulukalenterin ja se löytyy täältä. Lisäksi mulla oli Essencen kalenteri.

Vuonna 2021 sain yhteistyönä Evolven joulukalenterin ja se on ollutkin paras kalenteri ikinä. Voit lukea kalenterista täältä.

Viime vuonna 2022 ostin Loccitanen joulukalenterin joka oli myös aivan ihana ja lähes kaikki kaikki tuotteet tuli myös itse käytettyä! Kalenteripostaus löytyy täältä



Tänä vuonna olen törmännyt somessa mitä erilaisimpiin kosmetiikkajoulukalentereihin ja alkuun mietin itsekin innoissani, minkä niistä haluaisin itselleni. 

Mitä enemmän näitä joulukalentereita näin, sen enemmän se alkoi ärsyttää, ihan jatkuvana tulvana joulukalentereita ja jotenkin tästä meni koko ilo ja hohto, kun niitä availtiin kilpaa jo marraskuussa ja tämän seurauksena sitten päätinkin, etten ole tänä vuonna tässä kulutusjuhlassa mukana.  

Tämä siis tänä vuonna, ensi vuonna voin olla taas ihan eri mieltä.

Joskus voi käydä niin että kun jotakin on liikaa, siitä tuleekin vastareaktio. Näin kävi mulle. 

Jatkuva videovirta toinen toistansa houkuttelevimmista kalentereista koki inflaation. Ihmeiden aika ei ole ohi, kun mullekin käy niin. Okei, vaikutti asiaan myös se, että edelleen kaapit notkuu kosmetiikkaa ja meikkejä joten keskityn käyttämään niitä. On myös kivempi aloittaa uusi vuosi, kun ei ole painetta tutustua niihin kalenterista saatuihin tuotteisiin vaan voi jatkaa nykyisten tuotteiden ja sovittujen yhteistöiden parissa.

Miehelle ostin lahjaksi Kouvolan Lakun kalenterin ja itselleni Kamala Luonto kuvakalenterin. Eilen satuin löytämään kynttilä joulukalenterin edullisesti 20€ hintaan ja nappasin sen matkaan, sillä kynttilöitä kuluu tasaisesti ja kalenteria voisi kutsua jopa hyödylliseksi.

Millaisia ajatuksia sulla on kosmetiikkakalentereista? Entä millainen joulukalenteri sulla on tänä vuonna?


-Maikku






6 kommenttia:

  1. Mulla jäi myös kosmetiikkakalenterit hankkimatta tänä vuonna, eikä harmita kyllä yhtään :) Oon vähentänyt aika paljon IG:ssä eri kauneustilien seuraamista, joten mulla on senkin takia varmasti mennyt aika pitkälti ohi kaikki kalenterihypetykset, vaikka toki niitäkin on tullut nähtyä. Ei kuitenkaan ärsytykseen asti! Mutta ymmärrän täysin sen, että jos joka tuutista vaan tulee juttua ja esittelyä eri kalentereista, menee niihin herkästi maku. Vähän sama kuin vaikkapa kaikki Black Friday mainonnat, siinäkin tulee herkästi sellanen olo, etten varmasti osta yhtään mitään, kun kaikkialla vouhotetaan vaan siitä :D

    Mä ostin tälle vuodella Fazerin patukkakalenterin, se tuottaa mulle varmasti enemmän iloa kuin yksikään kosmetiikkakalenteri tänä vuonna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä someähky tuli pääasiassa TikTokista, mutta oli sitä toki Instassakin :) Black Friday sai tänä vuonna saman aikaan mullakin.
      Fazerin kalenterit ilahduttaa aina<3
      Mäkin iloitsen tuosta kynttiläkalenterista, jonka eka kynttilä palaa parhaillaan :)

      Poista
  2. Oot löytäny sika hyvään hintaan sen kynttiläkalenterin, vaan kakskymppiä! Jotenkin aika tylsää jos tietää etukäteen mitä luukuista tulee, ne unboxaus videot etukäteen vähän pilaa sen kaikilta muilta. Kuvittelen, että perinteisten herkkukalentereiden suosio on nousussa ja tavara-kalenterien suosio alkaa vähenemään. Toki jonkun joulukalenterin tai lahjapakkauksen voi kivasti ostaa sitten alesta joulukuun lopulla jos siltä tuntuu :)

    VastaaPoista
  3. Oon ihan samaa mieltä! Mietin, että voisin ihan hyvin hankkia loppukuusta jonkun laadukkaan joulukalenterin jos saisin vaikka puoleen hintaan mutta ilmankin pärjään. Nuo unboxaukset pilasivat aikoinaan etenkin kun tilasin kauneusboxeja, mutta nyt mua ärsytti lähinnä se videoiden määrä joulukalentereista.

    Mutta tästä kynttiläkalenterista iloitsen <3

    VastaaPoista
  4. Mulla on Veikkauksen kalenteri ( toivon voittoa :D ) ja Baylis & Harding kalenteri jonka ostin kympillä kesällä. Osa sisällöstä menee joululahjoihin joten siitä on moneksi, ja osa jää omaan käyttöön. Olen ihan tyytyväinen etten ostanut mitään kosmekalenteria kun en oikein tarvii mitään ja sisällöt toistaa itseään niin paljon. Jos olisi ollut joku wautsi wau -kalenteri niin ehkä sitten...mutta mikään ei nyt napannut. Ehkä sitten ensi vuonna :)

    VastaaPoista
  5. Mulle tuli ihan samanlainen kalenteriähky, enkä tosiaan jaksanut mitään unboxauksia edes katsoa. Suklaakalenteri riitti tälle vuodelle.

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥