lauantai 30. marraskuuta 2019

Ravintolisä hiuksille, kynsille ja iholle

*tuote saatu

Syksyä vasten tulee yleensä ryhdistäydyttyä vitamiinien suhteen ja silloin aloitankin vähintäänkin monivitamiinit. Tänä syksynä aloitin uuden ruokavalion myötä syömään useampiakin lisiä kuten magnesiumia, sinkkiä, c-vitamiinia, kalsiumia ja kalanmaksaöljyä.
Aika ajoin  olen syönyt myös ravintolisiä, jotka vahvistavat hiuksia ja kynsiä.

Olen biotiinista joskus kertonutkin, Heleiniä olen syönyt pariinkin otteeseen ja nyt  sain pr-näytteenä testiin Evonia piihappo-kollageeni-biotiinitabletteja.
Kyseessä on siis ravintolisä joka tukee hiusten, kynsien ja ihon rakennetta.





Tableteissa tehoaineina on vesiliukoinen piihappo ja kollageeni sekä biotiini.
Ravintolisä vahvistaa hiusten, kynsien ja ihon rakenteen vaikutuksen lisäksi myös luustoa ja niveliä.
Ne vähentävät hiustenlähtöä ja toisaalta taas lisäävät niiden kasvua ja antavat kiiltoa.

Piitä ihmisillä on luissa, verisuonten seinämissä, hiusverisuonissa ja ihossa,
Se on välttämätöntä luiden ja nivelten muodostumiselle.
Pii sitoutuu myös kollageeniin ja elastiiniin vaikuttaen näin ikääntymisen merkkeihin.

Biotiinillakin on monia tärkeitä tehtäviä elimistössämme.
Se edistää hiusten, ihon limakalvojen pysymistä normaalina  sekä vaikuttaa makrojen aineenvaihduntaan.

Paketissa on 60 tbl eli rasia riittää kahdeksi kuukaudeksi ellei tabletteja halua syödä jostain syystä enemmän. Suositus kun on 1-3 tb/vrk.

Mä olen syönyt Super Silicaa nyt 1,5 kk ja koska mulla on geelikynnet, voin vaikutuksista sanoa vain hiusten ja ihon osalta.Yleensähän ravintolisiä pitää syödä vähintään parisen kuukautta, jotta niistä saa kaiken hyödyn irti.

Mun iho voi hyvin jo alkujaan, joten suoraan en osaa sanoa oliko näillä jotakin vaikutusta.
Ei ainakaan haittaa, sillä kollageenia tässä iässä ei voi saada liikaa.

Mutta hiukset mulla tuntuvat selvästi sekä vahvemmilta että paksummilta. Sen huomaan kun suihkun jälkeen puristelen hiuksia kuivaksi tai laitan ponnarille.
Onko sitten ravintolisällä siinä osuutta, voi olla tai kaikki vitskut yhdessä vaikuttaneet asiaan.

Plussaa siitä, että tuote on valmistettu Suomessa, se on laktooositon, hiivaton, makeuttamaton ja gluteeniton ravintolisä.


Oletko koskaan kokeillut tai käytätkö kenties säännöllisesti ravintolisiä?

Maikku






4 kommenttia:

  1. Säännöllisen epäsäännöllisesti olen napsinut super biotiinia.
    Ihanaa viikonloppua sinulle Maikku <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä, tuota voisikin kokeilla näihin ohkaisiin hiuksiin!

    VastaaPoista
  3. Kiitos esittelystä;) Tuossa parissa kuukaudessa varmasti jo huomaa onko tehoa. Mukavaa alkavaa joulukuuta, tuokoon se mukanaan kaikkea ihanaa♥

    VastaaPoista
  4. Tämä kyllä toimii hiusten ja kynsien osalta <3 Mukavaa joulukuun ensimmäistä päivää!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥