tiistai 26. marraskuuta 2019

Glossybox I marraskuu


Ennenkuin mennään itse asiaan eli marraskuun boxiin, muutama sananen Glossy:n asiakaspalvelusta ja siitä miksi en enää aio tilata boxia.

Tilasin 3 kk Glossyboxin 25.9 ja koska missään kohtaa (tilausta eikä tilausvahvistusta) ei mainittu koska tilaus alkaa, oletin että näin loppukuusta tilatessa tilaus alkaa lokakuun alusta.
15.10 sain lokakuun boxin, jolloin varmistuin (tai niin luulin) että tilaus oli tosiaan alkanut lokakuun boksista ja kuten lokakuun boxi postauksesta on luettavissa, lokakuun Glossy-boxi ilahdutti kovasti.
Kuten kaikki muutkin kauneusbloggaajat, minäkin pyrin julkaisemaan postauksen heti kun olen boxin unboxannut ja niin tein nytkin.

18.10 sain uuden saapumisilmoituksen ja ihmettelin että onko lokakuun boxi vahingossa lähetetty kahteen kertaan vaan suuri yllätys ja pettymys oli se, että minulle saapui kolme päivää myöhemmin syyskuun Glossy-boxi!

Ensinnäkin boxit saapuivat väärässä järjestyksessä. En todellakaan ymmärrä logiikkaa jolla uudempi lähetetään ennen vanhempaa ja eikä tästäkään löytynyt mistään kohtaa Glossyn nettisivuilta mitään tietoa.
Toiseksi en voi blogissa hyödyntää edellisen kuukauden boxia, sillä postausten tulee ilmestyä siinä järjestyksessä kun boxit on todellisuudessakin ilmestyneet sillä julkaisujärjestystähän ei voi muuttaa.
Koin ja koen vieläkin, että tavallaan syyskuun Glossy-boxi oli turha. Enhän voinut siitä postata ja tuotteetkin olin ehtinyt näkemään monet kerrat somessa.
Oli sisältö mikä tahansa, haluan sen pitää aina yllätyksenä itselleni ja syyskuun boxi ei lokakuun puolessavälissä tosiaankaan ollut sitä. Se oli jo nähty monessa blogissa.

Niin ja syyskuun boxissa oli joulukalenterin alennuskuponki joka oli vanhentunut jo 6.10. Hah.

Niimpä laitoin reklamaation asiasta ja toivoin että syyskuun boxi oltaisiin hyvitetty ja tilausta jatkettu joulukuulle, kuten alunperin olin tilausta tehdessä ymmärtänyt.


Sain seuraavan vastauksen:

Syyskuu boxisi on lähetetty sinulle 07.10.2019 ja lokakuun boxi 01.10.2019, tilauksen ensimmäisen boxin käsittelyssä voi joskus kestää viikon verran ennen toimitusta.
Tilauksemme alkavat aina tilauskuukaudesta, koska tilaus on tehty 25.09.2019, ensimmäinen boxisi on syyskuun boxi.Mikäli tarvitset lisätietoja tai neuvoja ota yhteyttä asiakaspalveluumme joka auttaa sinua mielellään.

Johon vastasin, etten hyväksy tätä sillä missään ei ole selkeästi esillä sitä tietoa että tilaus alkaisi siitä kuukaudesta kun se tehdään. Toiseksi boxien toimitusajat vahvistivat sen oletuksen, että tilaus alkaisi lokakuun boxista. Kysyin myös boxien postituspäivää ja kerroin että toki boxin saajana haluan avata ne siinä järjestyksessä kun ne ovat julkaistu ja tätä en voinut toteuttaa.
Edelleen vaadin syyskuun boxin hyvitystä.

Sain tähän seuraavan vastauksen:

Glossybox tilaukset alkavat aina tilauskuukaudesta, eli valitettavasti tilausta ei ole mahdollista muuttaa. 
3 kuukauden Glossybox tilauksesi uusiutuu automaattisesti joulukuussa uudelle 3 kuukauden jaksolle ellet erikseen peru tilauksen uusiutumista.
Pahoittelen vielä että alennuskuponkisi on jo vanhentunut, mikäli tilaat joulukalenterin voimme hyvittää alennuksen erotuksen takaisin sinulle, huomaathan että tätä varten sinun tulisi lähettää meille kuva alennuskupongista tilattuasi kalenterin, jotta voimme suorittaa hyvityksen.
Mikäli tarvitset lisätietoja tai neuvoja ota yhteyttä asiakaspalveluumme joka auttaa sinua mielellään.

Ja tässä kohtaa olin jo niin turhautunut etten enää viitsinyt vaivautua vastaamaan, eli vaatimaan tarkennuksia epäkohtiin kuten siihen missä Glossyn sivuilla mainitaan tuo asia että tilaus alkaa siitä kuukaudesta kun se tehdään???
Laitan tähän pari linkkiä joista tilaus tehdään, jotta teillekin hahmottuu se näkymä sivulla ja tilanne jossa arvioin että tilaus alkaa lokakuusta.
KLIK ja KLIK

Näissä kahdessa asiakaspalvelun viestissä selviää kyllä tuo että tilaukset alkavat aina tilauskuukaudesta, mutta jos se ei näy missään heidän kotisivuillaan siinä vaiheessa kun tilausta tehdään, mielestäni minulla on oikeus kokea olevani harhaanjohdettu. Etenkin kun lokakuun boxin saapuminen ensin, vielä tuki tätä asiaa.

Mä oon vieläkin niin ärsyyntynyt tästä epämääräisyydestä sekä Glossyn nettisivuilla että asiakaspalvelun vastauksen suhteen ettei tarvinnut kahta kertaa miettiä jatkanko tilausta vai en.
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia Glossyn asiakaspalvelusta tai tilaamisesta,
olenko vain poikkeuksellisen vaativa asiakas vai kenties oikeassa?

Ainiin, oli yksi asia joka onnistui hyvin ja kerralla - peruutus ;)

Mutta nyt kuitenkin tähän marraskuun toiseen ja viimeiseen Glossy-boxi postaukseen:

Ilmeisesti Postin lakon vuoksi boksin saapuminen meni näin loppukuulle, toisaalta ihan
rehellisesti en sitä tuon episodin jälkeen erityisesti edes odottanut.


n, joka on peittävä sekä kestävä.

Marraskuun Glossyn teemana oli "Anna Merry Metallicsien valaista talven pimeyttä".
Saat säihkyvästä loistosta ja hoitavista tuotteista koostuvan tyylikkään cocktailin, joka valmistaa sinut talvikauteen.


MAYY Velvet Hydro Matte huulipuna 
Ovh15€

Huulipuna antaa samettisen mattapinnan huulille, sisältäen E-vitamiinia joka kosteuttaa.
Se antaa myös pigmentoidulle värille beigesävyn.

Huulipunan hylsy on erittäin kaunis kultainen ja huulipunan sävy aika kiva huulilla vaikka ensin ajattelin ettei oo yhtään mun sävy. Mä tykkäisin mattapintaisista huulituotteista, mutta ne kuivattaa mun huulia ihan hirveesti, joten odotan jo innolla kuinka tämä huulipuna käyttäytyy, kun se samalla kosteuttaa.




Steve Laurant Rose Gold Loose Powder Pigment
16€/1,5g

Tällä todella pigmentoidulla puuterilla on rajattomat käyttömahdollisuudet. Sitä voi käyttää luomivärinä, korostukseen tai minne nyt haluaakin levittää ruusukultaa.

Puuteri on hyvin hienojakoista ja levittyy kauniisti. 
Mä tykkään ruusukullasta sävynä tosi paljon, joten odotan kyllä kuinka tämä toimii meikissä.





GOT2B GLUED hiuskiinne 100ml
6€/300ml

You got2 glued hiuskiinne antaa pitoa kaikentyyppisiin kampauksiin.
Hiuskiinteessä on vihreän teen ja llimen tuoksu.

Olen muistaakseni joskus tätä käyttänytkin ja sopivasti matkakoko hiuskiinteessä onkin
loppumassa, joten tämä tuli ihan tarpeeseen.


Stylondon 9 colour eyeshadow paletti
Ovh 11€

Pieni kätevä luomiväripaletti, jossa on 9 eri sävyä, maanläheisestä pronssista voimakkaaseen viininpunaiseen. Sävyistä suurinosa on shimmereitä,  pari mattaakin on mukana.

Nämä sävyt on tosi jees, sillä maanläheiset sävyt toimii aina.




Emite Make-up eye shadow brush E144
Ovh 23€

Tämä on ruotsalaisen Emité make up- ammattilaismeikkibrändin  kartionmuotoinen
sivellin. Ehkä aavistuksen iso sivellin silmämeikkiin, mutta katsotaan miten tämä
toimii käytännössä.





Siinä se sitten oli, marraskuun Glossy-boxi ja tällä erää mun osalta myös viimeinen. 
Vaikka ensi silmäyksellä ajatus oli tuotteista plaah, ne tuntuvatkin ihan kivoilta.
Ei yhtään totaalista hutia, vaan kaikki pääsevät käyttöön ja toisaalta, on
ihana saada yhdestä boxista näin monta meikkituotetta.

Mun suosikiksi nousi näistä tuo Steve Laurantin ruusukulta-puuteri ♥

Vähän ehkä harmittaa tää episodi boxien kanssa ja se, että muutoin kivasta boxista meni maku tälläisen kokemuksen kautta. Mutta itsekin vuosikausia asiakaspalvelussa työskennelleenä, en voi liikaa korostaa sen merkitystä. Jos kysymyksiin ei saada suoria vastauksia ja asiakaskokemusta vähätellään, sitä on oppinut äänestämään jaloillaan.

Niin ja joku ehkä nyt miettii, kuinka asian olisi voinut hoitaa toisin. No kertomalla mistä tämä tilauksen alkamisajankohta selviää tai myöntämällä virhe, ettei sellaista tietoa sivuilla ole.
Se ei oikein riitä että tieto on firmalla sisäisesti selvillä, muttei näy asiakkaalle.
Nämä nyt ainakin.


Millaisia ajatuksia sulla heräsi tästä boxista?
Entä tuosta asiakaspalvelukokemuksesta?


Maikku







17 kommenttia:

  1. Onhan se nyt todella merkillistä, että ensin lähtee matkaan lokakuun boxi, eikä syyskuun eli se vanhempi. Tuossa ei ole enää kenenkään kannalta mitään järkeä, joten mun logiikan mukaan boxin olisi tullut lähteä seuraavasta uusimmasta, koska vanhan juna tuli ja meni jo. Mutta siinä on säästetty, kun vanhoja boxeja jäänyt. Toki voi olla heidän tilausjärjestelmässä vikaa. Toki ehkä tavallista kuluttajaa ilahduttaa itse tuotteet, eikä sometusjärjestys, tämä on ainoa puolustus minkä tässä asialle keksin. Mutta koska tuotat heille vielä ilmaista sisältöä, niin olisivat voineet tuon yhden boxin joustaa, olisivat saaneet sille blogissasi mainosta ja kaikilla hyvä mieli. Joskus harmittaa, kun ei ajatella asioita laajemmin.

    Pus ja Goodiebox.fi vaikuttaa omaan makuun nyt kivoimmalta vaikka kivoja boxeja nämäkin. 😘

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on ja heidän selitys oli että tilauksen ensimmäisen boxin käsittelyssä voi joskus kestää viikon verran ennen toimitusta.Tätä en ihan ymmärrä, miten uusi boxi voi saapua asiakkaalle nopeammin kuin vanhempi boxi.
      Todennäköisesti asia on juuri noin, halutaan saada vanhat boxit myös myytyä eikä tämä ehkä tavalliselle kuluttajalle teekään hallaa mutta tosiaan mulla se syyskuun boxi meni hukkaan blogin osalta ja toisaalta yllätysmomonetti kärsi kun se oli jo nähty monet kerrat.
      Eikä tosiaan vieläkään ole selvinnyt mistä sen voi lukea että tilaus alkaa tilauskuukaudesta.
      Tässä kohtaa suppea ja joustamaton aspa jäi harmittamaan.

      Goodieboxi vaikuttaa kyllä kivalle!

      Mukavaa iltaa ihanuus ♥

      Poista
  2. Ei tosiaan tilauksen yhteydessä mainita noita kertomiasi asioita, mutta käyttöehdoissa mainitaan kyllä. Voin suoraan sanoa, että harvoin tulee noita ehtoja ainakaan itsellä luettua. Tosi harmitus, että asiakkaan (eli sinun) kanssa toimitaan näin ja kyllähän tuo asiakaspalvelu on ollut tökeröä. Minäkin olisin varmasti perunut koko tilauksen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa, kiitos tästä tiedosta Outi. Vielä kun löytäisin ne käyttöehdot :D
      MInustakin oli tosi joustamatonta ja suoraviivaista touhua :(

      Poista
    2. Kuulostan nyt ärsyttävältä pätijältä, pahoittelen, en dissaa sua tai mitään. Jos eilisestä muistan oikein niin olivat siellä sivun alaosassa. Ihan käsittämätöntä tästä asiakaspalvelusta tekee sen, että eivät kuuntele asiakasta. Mun mielestä jo pelkästä mielipahasta olisi voinut sulle joulukuun boxin lähettää, se olisi ollut reilua.

      Poista
    3. Heillä näyttää olevan hyvin tiukka linja kuten olen muiden palautteesta kuullut,
      asiakastyytyväisyydellä ei mitään merkitystä :(

      Poista
  3. Kuka oikeasti lukee noita pikkupränttejä? Aargh, minusta oleellinen osa tilausta on eksaktit tiedot siitä mitä tilaa. Vastaavassa tilanteessa toisessa firmassa kun olen tilannut ihan kuun lopulla, sain sähköpostin, jossa kysyttiin haluanko vielä ko. kuun tuotteen vai aloitetaanko tilaus vasta seuraavasta. Mutta ehkä tälle Glossylle ei ole asiakastyytyväisyys tärkeää. Kierrän kaukaa, kiitos varoituksesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, miksein voida reilusti suoraan mainita että tilaus alkaa tilaushetkestä tai siitä kuukaudesta kun tilaus tehdään. En ymmärrä tätä.
      Tuo tapa toimia, josta sulla on kokemus, on aivan loistava!

      Musta vaikuttajan velvollisuus on myös siinä, että kertoo rehellisesti nämä negatiivisetkin asiat.

      Poista
  4. Mulla tuli mieleen, että oliko niillä jäänyt syyskuun bokseja ylimääräisinä, jolloin he halusi jakaa niitä. Voihan olla, että olen väärässä, mutta uskon että en :D

    Ymmärrän hyvin miksi lopetit tilauksen, olisin itse tehnyt samoin.

    Iloa viikkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, en tiedä. Toki haluavat varmasti myymättömät boxit pois mutta ei näin salamyhkäisesti toimimalla vaan asiasta voisi reilusti mainita sivuilla!

      Kiitos myötätunnosta ♥

      Iloista keskiviikkoa!

      Poista
  5. Onpas tosiaan ankeaa asiakaspalvelua! Ja typerää, ettei ole minkäänlaista joustoa. Ymmärrän hyvin, että lopetit tilauksen!

    VastaaPoista
  6. Voi hyvää päivää! Nykypäivänä luulisin asiakaspalvelun olevan yritykselle kultaakin tärkeämpää ja tällaiset pienet joustot asiakkaan suuntaan ei luulisi niin ylivoimaisia olevan. Tosi harmillinen juttu ja vaikka se olisikin ehdoissa lukenut niin aika tökeröä heidän puolelta tiedusteluista huolimatta olla noin joustamaton. Saivat samalla myös roppakaupalla huonoa julkisuutta itselleen. Tosin olen kyllä törmännyt muihinkin negatiivisiin kommentteihin Glossyn aspasta joten siksi en heidän boksiaan ole alkanut tilaamaan. En yhtään jaksa sellaista ylimääräistä säätöä ja pelleilyä mitä esim sen Ihana sinä boksin kanssa jouduin kokemaan. Joten ei kiitos, vaikka ihan kvia boksi oli tämäkin :(

    Mulla on Steve Laurentin samanlainen irtopigmentti mutta oliivin vihreässä sävyssä. On aivan ihana luomivärinä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin luulisi! Mulla ei edes ehdot osuneet missään vaiheessa silmiin, hyvin oli jemmattu. Tilauksen alkamisajankohta on niin oleellinen juttu, että se pitäisi näkyä kissankokoisilla kirjaimilla.

      Mä oon saanut usealta taholta kuulla tämän postauksen myötä samanlaisia kokemuksia, valitettavasti :(

      Kiva kuulla että tuo irtopigmentti pelittää!

      Poista
  7. Mulla on ihan vastaava kokemus. Sain syys ja lokakuun boksit tosi lähekkäin mutta onneksi oikeassa järjestyksessä (kun olin ensin kysellyt boksieni perään kun ei näkynyt eikä kuulunut koko boksia). Nyt sain alkuviikosta marraskuun boksin ja meiliin kilahti alekoodi niin sen kummemmin miettimättä käytin sen seuraavaan kolmen kuukauden jaksoon. Noh, nyt näyttää siltä että kun tilasin marraskuun puolella niin saan marraskuun boksin tuplana. Olin yhteydessä asiakaspalveluun heti tilauksen jälkeen että haluan tilaukseni alkamaan joulukuusta kun ei sitä tilausvaiheessa voinut valita ja sanatarkkaan sama viesti että tilaus alkaa siitä kuukaudesta jolloin tilauksen teen. Tää on itsellänikin viimeinen jakso tätä boksia vaikka sisältöön olenkin tyytyväinen. Asiakaspalvelu on ihan tökeröä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo todellista! Tämä kokemuksesi jos joku osoittaa, että siellä ei käytetä maalaisjärkeä ollenkaan eikä asiakastyytyväisyydellä ole mitään merkitystä.
      Kuka haluaa saman boxin kahteen kertaan? Ihan uskomatonta ja harmittaa sun puolesta.

      Poista
  8. Sori kun kommentoin vanhaa tekstiä - törmäsin siihen, kun etsin kokemuksia tästä boksista.

    Pari pointtia:

    1) Pystyn hyvin kuvittelemaan mielessäni skenaarion, että joku ihminen on spoilereissa nähnyt syyskuun boksin sisällön ja kiirehtii tilaamaan syyskuun puolella NIMENOMAAN TOIVOEN, että saa vielä kuluvan kuun boksin. Itse asiassa mulle tämä skenaario olisi tullut mieleen ennemmin kuin se, että joku SUUTTUU, kun saa sen kuun boxin, jossa on kumminkin tilauksensa tehnyt. :D Eli mulla on kyllä tosi paljon ymmärrystä tilauskuukauden boksin lähettämiselle.

    2) Minusta on jopa loogista, että vanhemmassa boksissa kesti kauemmin kuin uudessa: uusi lähti varmaan matkaan ns. normaalissa lähetysaallossa automaattisen järjestelmän mukaan, koska tietosi olivat ehtineet kirjautua järjestelmään. Tuo syyskuun boksi taas piti luultavasti postittaa erikseen, koska automaattiset lähetysaallot tapahtuvat alkukuusta.

    En työskentele ko. firmalle (vannon!) enkä myöskään kiistä, että asiakasapalvelun asenne olisi ollut parempi, mutta mielestäni valituksen aiheesi olivat tässä postauksessa lievästi sanottuna subjektiivisia.

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥