torstai 1. kesäkuuta 2017

Tukka-asiaa ja poninhäntä työkalu

...tai levitin, kuka miksikin tätä keksintöä tahtoo nimittää👀


Tutustuin tähän jo jokunen kuukausi sitten, kun työkaveri oli tälläisen hankkinut ja 
minäkin olin samantien omaani ostamassa, 
mutta ei ollut kuin ruskeita saatavilla ja asia jäi.

Poikkesin yhtenä päivänä Glitterissä, ajatuksena ostaa jokin tukkahärpäke ja kun 
näin tämän, kirkkaan värisen työkalun,  mukaanhan se lähti.
Hintaa oli n.10€, en oo nyt varma oliko tarjoustuote mutta ihan kohtuuhintainen.



Ihan älyttömän kätevä ja kuvat kertokoon puolesta. 
Ihan mieletön muutos mun ponnarissa!!
Ja kuvat ei valehtele.






Söin vuodenvaihteessa kuurin biotiinia ja nyt kun ollut 2 kk ilman, 
hiuksia on lähtenyt todella paljon ja ponnari ollut aika ohut. Eli tarpeeseen tuli. 
Aloitin kyllä jo biotiinin uudestaan, tosin yksistään biotiinista tuskin kyse
 tässä hiustenlähdössä mutta syön sen silti.
Hiustenlähtöön vaikuttaa ainakin stressi, mutta myös hormonaaliset syyt ja 
varmaan myös hiustenvärjäyskin voi vaikuttaa. 

Kuulin muuten että tangle teezer harja edesauttaa hiustenlähtöä!? 
Ostin harjan pari vuotta sitten ja oon käyttänyt sitä lähinnä suihkun jälkeen hiusten selvityksessä. 
Nyt harja jäissä ja seuraan mitä tapahtuu.

Ootko huomannut että hiuksia lähtee joskus poikkeuksellisen paljon? 
Entä ootko jo kuullut tästä poninhännän levittimestä vai oletko kenties hankkinut sellaisen?

Maiccu

22 kommenttia:

  1. Tuollainen voisi olla minunkin ponnariin näppärä. En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. :D Ostin vähän aikaa sitten Cittarista Syoss:in Ceramide Complex shamppoota (4,99€) ja aika pian käytön aloittamisen jälkeen alkoi hiukset tuntumaan paksummilta ja terveiltä ja hiustenlähtö on vähentynyt. <3 Tänään ostin Prismasta (3,99€) samaista hoitoaineena. Vaikuttaisi, että tämä tuotemerkki tulee jäämään minun hiustenhoitomerkiksi. Hyvä hintalaatusuhde! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä ei taida muualta saada kuin Glitteristä, pyysin miestä googlaamaan mm ebaysta muttei löytynyt.Kiitos vinkistä, mä ostankin tota shampoota& hoitoainetta seuraavaksi!

      Poista
  2. No enpä ole ennen törmännyt tällaiseen, mutta tarpeeseen kyllä tulisi, täytyypäs pistää mieleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva :) Kokoajan tulee markkinoille kaikkea uutta, ei sitä voikaan pysyä perässä!

      Poista
  3. Onpa tosi näppärä! Itselläni on lyhyet hiukset, mutta tyttärelle pitää vinkata.
    Ihanaa kesäkuun alkua sinulle!

    VastaaPoista
  4. Kaunis ponnari!
    En ole tuommoista nähnytkään.
    Minunkin pitää tyttärille vinkata tuosta!

    VastaaPoista
  5. Märkiä hiuksia ei koskaan saa harjata kun märkä hius venyy. Luonnonharja on paras pitkille luonnonkiharoille hiuksille. Itse olen käyttänyt pari pulloa schwartskopfin BC Fibre Force shamppoota ja organic shopin algea&Clay hoitoainetta ja muita hiuksia vahvistavia hoitoaineita ja hiustenlähtö putosi minimiin, välillä jos käytän muita niin lähtee enemmän. Värjännyt en ole pariin vuoteen. Lisäksi syön pillereinä biotiini strongia, halvimpia omegoita, monivitamiineja ja d-vitamiinia (20- talvella 50mg).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän :/ Mut pesen yleensä iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja aina ne on vähän kosteat siinä vaiheessa kun "pakko" harjata. Oon ajatellut et vähän kosteina harjaaminen pienempi paha kuin fööni.Mulla myös luonnonharja, sitä käyttänytkin nyt vaikka mulla onkin piikkisuorat hiukset.Tuota biotiini strongia mullakin on, täytyy laittaa nuo nimet muistiin. Kiitos :)

      Poista
  6. Kaikennäköisiä härpäkkeitä, mutta joo en usko tangle teezer harjan aiheuttavan hiustenlähtöä. Ei ainekaan itsellä. Mun kampaaja sanoi aikoinaan, että on ihan normaalia että hiuksia lähtee kausittain enemmän. Ihan niinkuin kissat ja koiratkin vaihtaa karvaa niin myös ihmnen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on :) Oikeessa oot, mulla on varmaan vain karvanlähtöaika ;) Pitkään aikaan ei ole tälläistä ollutkkaan mutta toisaalta kun elämääni mietin, ymmärränkin tän hiustenlähdön.

      Poista
  7. Talvella sanoin, että olen kohta kalju....mutta nyt huomaan, että päänahka on täynnä pientä uutta sänkeä ;) Olen syönyt kokoaan samalla lailla, mutta koko keho kävi syksyn ja talven aikana aikamoisen 'puhdistuksen' kun vaihdoin työpisteeni terveempään 9 kk sitten...ehkä tämä tästä vielä leijonan harjaksi muuttuu ;)

    Hieno härpäke, ihan tuntematon, mutta näyttää toimivan!
    Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, no tuo hiustenlähtö selittyykin sitten täysin! Ihminenhän on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mukavaa viikonloppua :)

      Poista
  8. Tuo sopisi mulle hyvin. Tällaisiin ohkaisiin hiuksiin saisi hiukan tuuheutta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri meidänlaisille tarkoitettu :) Ja on kirkasta vaaleille ja ruskea bruneteille :)

      Poista
  9. Enpä ole tuollaista ennen nähnytkään. Kampaajat ovat aina olleet ihmeissään minun paksusta hiuspehkostani, mutta viimeiset vuodet ovat kyllä ohentaneet hiuksiani todella paljon. Uskon, että se johtuu hormonitasapainosta, kun hiuksia lähtee niin paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmasti juuri niin ja mä olen huomannut itsessäni samaa. Hormonit kun vaikuttavat kaikkeen!

      Poista
  10. Tällanen täytyy hankkia, onpas ihan uusi juttu itselleni. Kivan kampauksen saa aikaan helposti.

    VastaaPoista
  11. Oho, onpas iso ero ponnarissa! :O Miten toi vekotin kestää kiinni ettei valu? :) Ja mulla on tosiaan tangle teezer käytössä ollut monta vuotta mutta mulla ei oo lähtenyt tukkaa, enkä oo kuullutkaan että sen pitäisi hiusten lähtöä aiheuttaa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös! Se pysyy tosi hyvin, ponnaria ei saa laittaa ihan kireelle vaan jättää tyyliin yksi kierros liian löysälle ja sitten kun tuo härpäke työnnetään sinne lenksujen sisäään, se ponnari kiristyy eikä tuo putoa.
      M luulen et mulla hiustenlähtö on kyllä hormonaalista, kun hiuksia lähtee ihan luonnonharjalla harjatessakin.

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥