tiistai 20. elokuuta 2024

Levottomat jalat ja SiderAL-Forte

Yhteistyössä @siderAL

En tiedä juuri viheliäisempää vaivaa iltaisin nukkumaan mennessä kuin levottomat jalat!
Vaikka väsyttäisi kuinka, niin jalkojen levottomuus estää nukahtamisen, tekee mieli vain heilutella, ravistella ja hieroa pohkeita.

Mulla vaiva on ollut kausiluonteinen. Muistan kärsineeni niistä ajoittain nuorempana, sitten oli pitkiä aikoja ilman oireita kunnes tänä vuonna ne on vaivanneet taas enemmän. Yksi merkittävä levottomien jalkojen aiheuttaja on lämpö. Mitä kuumempaa ulkona, sitä varmemmin mulla on levottomat jalat.

Keväällä olin asiasta juttusilla lääkärin kanssa ja ensin mitattiin ferritiini. 
Koska se oli "vain" n 70, lääkäri ohjeisti aloittamaan pidemmän rautakuuri ja suositteli SiderAL Fortea.
Kuulema alle 100 ferritiini voi aiheuttaa levottomat jalat-vaivaa eli rauta-arvoa saatava ensin ylemmäs ja jos vaiva jatkuu vielä silloinkin, mietitään lääkitystä.

On ollut iltoja, kun uni ei ole tullut jalkojen takia ja olen miettinyt jaksanko tosiaan odottaa syksyyn asti. Mutta niin kauan kun on enemmän hyviä iltoja kuin huonoja, ehkä jaksan.

Olen syönyt SiderAL:a toukokuun lopusta asti eli noin 3 kk. Otan kapselin joka aamu aamupalan yhteydessä. Tarkoitus olisi tätä raudan syömistä jatkaa ainakin syys-lokakuun loppuun saakka ja sitten käydä labroissa.
Tämä valmiste on sopinut mulle hyvin, vaikka olen herkkävatsainen, en ole kärsinyt lainkaan vatsavaivoista.

SiderAL on ainutlaatuinen Sucrosomial - tekniikka, joka:
  • Lisää raudan imeytymistä suolistosta ja raudan biologista hyötyosuutta
  • Suojaa rautaa mahalaukun happamuudelta
  • Minimoi rautavalmisteille tyypillisiä sivuvaikutuksia (suolistovaivat)
Sucrosomial-tekniikalla päällystetty rauta kulkee absorboituen suoraan suoleen, ohittaen mahalaukun ympäristön ja siten vältetään vatsavaivat.

SiderAL:n rinnalla on myös Folic-valmiste joka on annospusseissa.
Voit lukea valmisteesta lisää täältä: SiderAL Folic.






Oon ollut myös ajoittain aika väsynyt ja mulle tyypillinen energisyys on ollut kadoksissa. Toivoin, että nämä poistuisivat lisäraudan myötä ja saisin itseni takaisin. Koen, että jotakin on tapahtunut sillä olen ollut nyt loppukesästä energisempi. Toki väsymyksestä itsestään jo seuraa energian puute mutta mulla sitä on ollut silloinkin kuin olen nukkunut hyvin.

Palailen aiheeseen uudelleen syksymmällä, kun ferritiini on mitattu uudestaan.

Ootko sä kärsinyt levottomista jaloista ja /tai raudan puutteesta?

-Maikku
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥