torstai 5. joulukuuta 2019

DIY sytykeruusut


Mä olen hyvän tovin kerännyt talteen kananmunakennot ja kynttilänjämät, tarkoituksena
askarrella joku päivä sytykeruusuja. Ja se päivä koitti, kun kennot eivät enää mahtuneet
tiskiallaskaappiin.

Meillä näitä kuluu tulevaisuudessa ainoastaan mökillä, mutta nämä ovat kivoja antaa vaikka
lahjaksi takan omistajille tai muille mökkeileville .

Vaikka tuossa muotoiluvaiheessa ruusuista tuli suurimmaksi osaksi kauniita,
streariinissa dippauksen jälkeen muoto osassa muuttui.
Hyödyllisiä ne ovat silti, ei pidä antaa ulkonäön vain häiritä.

Ohjeen näihin löysin netistä, Kotilieden sivuilta ja askartelu oli varsin helppoa.
Ohjeissa kun on kuvat joka vaiheesta mukana.













Mä käytin pääasiassa vaaleanpunaisia kynttilöitä ja ne ei juurikaan värjänneet ruusuja.
Dippasin ne streariinissa kahteen kertaan ja oikeastaan ruusut muuttuivat streariinista vain tummanharmaiksi.

Jos haluat sytykeruusuihin väriä,  kannattaa lisätä elintarvikeväriä streariiniin
tai käyttää voimakkaamman väriä kynttilänjämiä.

Ootko koskaan tehnyt sytykeruusuja tai käyttänyt niitä?
Tai teetko itse joululahjoja?

Maikku

16 kommenttia:

  1. Minäkin olen tehnyt sytykeruusuja Karkkilaan lahjaksi. Parhaan sävyn sain punaisia kynttilöitä sulattamalla. Nämä on kyllä niin kaunita!
    Ihanaa iltaa sinulle Maikku <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi, olis pitänyt poltella punaisia kynttilöitä :D
      Ihanaa Itsenäisyyspäivää Outi ♥

      Poista
  2. Kivoja nämä sytykeruusut.Villasukkia olen tehnyt silloin tällöin joululahjaksi, pari "suodatinpussi" valaisinta... Tänä vuonna valmistuu parit villasukat nuorison jalkoja lämmittämään.

    Mukavaa torstaita Maikku! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Villasukalta ovatkin ihana ja käytännöllinen lahja ♥
      Mukavaa päivää ♥

      Poista
  3. Olen tehnyt sytykeruusuja. Niihin saa mukavasti käytettyä kynttilänjämät ja mökillä saa helposti saunän lämpiämään. Joululahjoja teen jonkin verran. Hyvää itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, näin itsekin ajattelin!
      Hyvää Itsenäisyyspäivää myös sinulle ♥

      Poista
  4. Niin kauniita sytykeruusuja! Minusta ainoa ongelma noissa ruusuissa on ettei niitä raaski polttaa:) Minä olen useammankin kerran ruusuja tehnyt kun niillä on niin kätevä takkaa sytyttää ja ovat tosiaan kivoja koristeitakin:) Leppoisaa joulun odottelua💗

    VastaaPoista
  5. Tuollaisia olen itsekin aikonut joskus tehdä. Ne ovat hyödyllisyyden lisäksi niin kauniita ja munakennoillekin tulee uusiokäyttöä.
    Hyvää Itsenäisyyspäivää sinulle Maikku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin, kierrätystä parhaimmillaan :)
      Hyvää Itsenäisyyspäivää ♥

      Poista
  6. En ole koskaan tehnyt itse sytykeruusuja, muttta olisi kiva tehdä joku kerta vaikka joululahjaksi. Joka vuosi tulee kyllä tehtyä jotain pientä joululahjaksi, kaupasta ostettujen rinnalle. Hyvää itsenäisyyspäivää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä on kyllä näppärä askarrella :)
      Hyvää Itsenäisyyspäivää ♥

      Poista
  7. Nämä on ihan mielettömän kivat ja käytännöllinen lahjaidea. Olen joskus tehnyt sytykekäpyjä, mutta kananmunakennojen hyödyntäminen onkin uutta :) Laitan idean korvan taakse muistiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sytykekävyt kuulostavat kivalle, pitääkin tutkin niiden ohje sillä meillä mökillä on pihassa paljon käpyjä joita voisi hyödyntää.

      Poista
  8. Nämä on ihania lahjoja. Tänä jouluna vien mummoloihin kauniit paketit sytykeruusuja ❤️

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä - kiitos kun kommentoit ♥