keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Superdiettiä mukaillen päivä 3

Hyvin nukutun yön jäljiltä päänsärky kadonnut, mikä helpotus. Olen normaalisti sellainen sokerihiiri, että varmasti kroppa nyt shokissa tästä terveellisestä ruokavaliosta. Kyllä se muutamassa päivässä helpottaa, onneksi on hyvänmakuisia purukumeja. Niitä on mennyt jo jonniin  verran :)

Aamupala oli sadonkorjuu puuroa mutta smoothieen laitoinkin marjojen sijaan tuoretta ananasta ja tietkö, ihan kuin olisin pirtelöä juonut! Ihan superhyvää, kannattaa kokeilla. 
Eli tässä mun perusohje smoothielle ja makua voit vaihdella mehukeitoilla ja marjoilla. 
Pidä kuitenkin ainesten suhde samana. Annos on Iso ja antaa virtaa:

  • 2dl rahkajuomaa (250g rahkakin käy)
  • 1,5 dl sokeroimatonta mehukeittoa, mansikka-banaani
  • 150g ananasta (marjoja, hedelmiä)

Otimpa aloituskuvatkin itsestäni, mutta julkaisen vasta kun muutoksia näkyy:) 
On kivempi vertailla sitten ennen ja jälkeen kuvat. Kamera on niin armoton ja hyvä niin. 
On oltava rehellinen itselleen kun kuvia katsoo, on syöty liikaa ja liikuttu liian vähän. 
Haluan tosiaan nämä löysät pois eikä haittaa jos hieman kiinteytyisi myös. 
Sitä varten tosin tarvitsee lähteä salille ja koska sellainen liikunta nyt kielletty, on keskityttävä terveelliseen ja kevyeen syömiseen. Kivempi sitten keväämmällä kevyempänä mennä salille! 

Ootteko muuten maistaneet jo proteiinipatukoita? Niitä on paljon erilaisia ja tässä muutama joita mä syön.
Ihan ykkönen on tämä Lidl:n Sportyfeel Chocolate `n`nuts, ihan mielettömän hyvää. 
Rakenne on pehmeä, kuin nougaata ja suklaa päällä herkullista. Maku on samettisen pähkinäinen suklaa. Lisäksi kalorit (136) ja proteiinit (10,5 )tässä kohillaan. Muutkin Sportyfeelin patukat hyviä sekä edullisia. Tuo Nax on uusi tuttavuus enkä vielä ole maistanut, kerron sitten kun sen aika tulee.
Välipalaksi nappaan tuon suosikkini, sillä ihana herkutella kahvin kanssa :)


Tänään lounaaksi oli bataattiviipaleita, parsaa, porkkanoita sekä puna-ahventa pinaatilla höystettynä. 
Oli kyllä niin hyvää, että voisin syödä useammankin päivän peräkkäin. Yleensä pyrin tekemään ruokaa reilusti kerralla, että voi tosiaan pari, kolmekin päivää syödä samaa. Tosin kun muu perhe syö "tavallista" ruokaa, kokkailen silti joka päivä. Meillä mieskin laittaa ruokaa ja hyvää laittaakin, mutta nyt kun jo voin seisoa niin mielelläni sitä teen kun päivät muuten niin pitkiä.


En tiedä mistä johtuu että kalan kanssa oon aina kieli keskellä suuta vaikka muuten ruoanlaitto tuleekin jostain selkäytimestä? Olenko ainoa? 
Kalaruokina meillä on yleensä uunilohta, lohikeittoa, kalapuikkoja tai paistettua kalaa kuten kuhaa tai ahventa. Mutta aivan liian harvoin. Pitäisi saada helppoja reseptejä, vaikka tottapuhuen, mikään kala ei ole mun lautaselle nopeammin uinut kuin tuo lounaan puna-ahven pakastimesta. 
Pari minuuttia kuumalla pannulla, mausteet ja valmista. Alla mun suosikkimausteet kalalle, lime tai sitruuna - kumpikin käy. Nuo Santamarian uudet mausteet on ihan loistavia, käytän muitakin sarjan maustesekoituksia erityisesti kanan kanssa.



Päivälliseksi vaihteeksi täysjyväriisiä ja tomaattijauhelihakastiketta sekä parsaa ja porkkanoita. 
En ole erityisesti parsan ystävä, mutta siinä on niin hyvät ravintoarvot että syötävä on. Kukkakaali taas ei sovi mun (eikä monen muunkaan :) mahalle ja sen keittämisestä lähtee niin karsee haju, ettei parhaimmatkaan tuoksukynttilät saa sitä hetkeen katoamaan :) 
Siksi siis parsaa.


Iltapalaksi kokeilin tänään Fast:n pancake:a. Ostin kokeilumielessä valmiin ainessekoituksen ja koska tuotesisältö lupailee mm. kauraa, kananmunia ja makeutusainetta, uskaltaudun kokeilemaan. 

Seos vatkataan tai sheikataan maitoon ja paistetaan pannulla pannukakkuja. 
Halutessaan voi lisätä enemmän maitoa ja saa lettuja. Tosin mä kyllä tykkään perinteisistä letuista ihan eniten ja sitten banaaniletuista jotka tosi helppoja ja terveellisiä, mutta nyt sorruin puolivalmiiseen.



Paistaa kannattaa reilusti rasvassa, eikä pihistellä niinkuin tein.  Levyn lämpö myös kannattaa pitää suht matalana ja paistaa kauemmin, kärsimättömälle tulee vähän tummempaa lettua :D
Onneksi ne saa käännettyä ja kuvissa onkin vaalempi puoli.
Marjojen ja banskun kanssa oli kyllä ihana iltapala. teen varmaan toistekin.
Pssst-  Pakkauksesta riittää kahdelle.



Kannattaa kokeilla myös näitä, jos haluat kevyen mutta täyttävän aamu/ilta/välipalan :


Bongasin alla olevan lauseen eräästä blogista ja lisään sen tänne, koska on hyvä ohjenuora :)

  1. Syö silloin, kun sinulla on nälkä.
  1. Näkyvä rasva ja sokeri pois.
  1. Nauti ruuasta.

Huomiseen, Maiccu 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä -kiitos kun kommentoit ♥

Facessa