maanantai 8. helmikuuta 2016

Superdiettiä mukaillen päivä 1.

Tänään alkoi tämän vuoden eka ja toivottavasti myös viimeinen dieetti, jonka seurauksen saa nyt kyytiä kaikki viime vuoden aikana kertyneet kilot. On kivempi pudottaa ne näin kevään kynnyksellä, kuin tuskailla kesällä kun vaatteita pitäisi vähentää.
Iän tuoman muutoksen huomaa kyllä, läski on tiukassa kiinni mutta toisaalta ei tarvitse kuin suklaata nähdä, se on jo kyljessä kiinni. Epäreilua??

Olen kerran ollut Superdieetillä ja siitä hyviä vinkkejä tallella, koitan noudattaa sitä aavistuksen soveltaen. Mietin raaskinko sijoittaa siihen uudestaan, mutta luotan että kun tahtotila on tarpeeksi kova, se motivoi eikä sen takia tarvitse liittyä johonkin ryhmään. Olenko oikeassa? Vertaistuki toki nyt puuttuu, mutta ehkä sinä siellä mietit samoja asioita ja haluat jakaa ajatuksiasi kanssani?

Monesta kilosta ei onneksi ole kyse mutta ne kiristää ikävästi juuri vyötäröllä ja arvaa kuinka tuskallista se tytölle joka rakastaa mekkoja!! Kaikki sai alkunsa vajaa kaksi vuotta sitten kun lopetin tupakanpolton.Sen jälkeen kaikki vain alkoi maistumaan paljon paremmalta, eikä ollutkaan sitä tupakkia jota hönkiä kun jotain namia teki mieli. Sain jo kertaalleen ne lopetuksen jälkeisen kilot pudotettua mutta ilmeisesti pitkään jatkunut honeymoon tuoreessa avioliitossa on tuonut osansa.
Eikä asiaa helpota se että selkä on ollut kipeänä ja rajoittanut merkittävästi liikkumista. Mikäs sen helpompaa on sohvalla kuin napostella ja katsoa telkkaa, napostella ja surffailla netissä, napostella ja....

Mutta selitykset sikseen ja tosi toimiin :) Tästä se tänään lähti ja vaikka paljon saan syödä, niin jossakin mahan pohjassa muka kurnii nälkä. Ei oikeasti, mutta mielessä pyörii monenlaisia herkkuja, pois ne ajatuksista.


Tässä päivä 1.

Aamupalaksi kaurapuuroa, smoothie jossa rahkaa, sokeritonta mehukeittoa ja marjoja, sekä kahvia


Lounaaksi paistoin jauhelihaa sekä kevyesti pinaattia, lehtikaalia ja kirsikkatomaattia.
Lisäsin paistokseen desin tomaattimurskaa, mausteita ja kaveriksi keitin parsaa.


Välipalaksi nappasin yhden pienen ja energiasisällöltään niukahkon proteiinipatukan koska en yksinkertaisesti jaksant syödä enempää.

Päivällinen olikin ihan gourmeeta.Rakastan bataattia ja viipaloin sellaisia 0,5 cm paksusia viipaleita jotka sivelin kevyesti valkosipulilla maustetulla oliiviöljyllä.Ripottelin aavistuksen suolaa päälle ja annoin uunissa paistua vajaan 1/2h. Hyviä olivat.
Ohje löytyy täältä mutta itse tein ohuempia jotta kypsyivät nopeammin:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/172949/BataattiViipaleet/
Kaveriksi paistoin ananasta ja puna-ahventa, mausteeksi riitti aavistus chiliä, limeä ja ripaus kalamaustetta.Yhdistelmästä sanoisin että - ei huono ;)


Iltapala onkin rasvatonta rahkaa marjoilla. Mulla on taipumusta tylsistyä rahkaan mutta onneksi Skyreissä on paljon vaihtoehtoja joissa proteiinia on reilusti. Miksaan niitä tavallisen rahkan kanssa, niin maistuu paremmalta. Vauvojen hedelmäsoseet on myös kivoja lisukkeita, mun suosikkimaku on Aurinkoinen.

Näin on eka päivä takana, massu pullollaan ja sen viekkuun voikin kellahtaa :)







2 kommenttia:

  1. Hyvältä kuulostaa, mä voin alkaa vertaistueksi ��❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, tätä mä salaa toivoinkin että saisin seuraa :) Jee <3

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä -kiitos kun kommentoit ♥

Facessa