torstai 18. helmikuuta 2016

Diettipäivä 11

Mietin tuossa, että oli vuosia elämässä jolloin aamut alkoi kahvilla enkä voinut kuvitellakaan syöväni herättyäni mitään, ainakaan ensimmäiseen tuntiin, pariin.


En edes muista milloin aloitin aamupalan syömisen mutta se on ollut jo pitkään elämässäni kuten myös säännöllinen ruokarytmi. Etenkin nyt kun syön tukevan aamiaisen joka aamu, olen paljon energisempi enkä juuri tunne aamupäivällä nälkää. 

Onko muissa jo herännyt viherpeukalo lisääntyneen valon myötä? Mulla sormet syyhyää päästä istuttamaan ekat siemenet lasten kanssa ja viikonloppuna menenkin ostamaan niitä. Haluaisin pienen kasvihuoneen jossa taimet saavat kasvaa, osaisko joku suositella hyvää paikkaa mistä voisi löytyä?


Sitä kasvamisen iloa on kiva seurata ja sitten keväämmällä istutella taimia. Niitä aikoja odotellessa nautitaan valmiiksi kasvaneista :)



                                   

Käväisin tuossa aamulla vaaàlla (taas ) ja edelleen lukemat laskemaan päin, hyvähyvä. 
Nyt kun ei kovin kovin montaa kiloa tarvitse pudottaa, tulokset näkyy nopeammin eikä tehnyt pahaakaan olla fyssarilla peilin edessä trikoissa ilman paitaa. 
Hötöä on tottakai, mutta pahin, ehkä turvotus on jo lähtenyt ja näinkin nopeasti (tai sitten mulla on näkö sumentunut :) No mutta sanoi fyssari mulle että ylipaino on yksi tekijä mikä selkään vaikuttaa, mutta ei kuulema koske minua...oli kiva kuulla, vaikka tässä kaloreita laskenkin. Siksikin tärkeä olla keveämpi.

Jopa 10% painonpudotus saa paljon hyvää aikaan  ja se on aikalailla mun tavoite. Toki, turha nyt hehkuttaa koska tässä vierähtää useampi viikko ja tulee niitäkin viikkoja kun ei lähde juuri yhtään, pahimmillaan voi tulla jopa plussaa.


Mua vain motivoi niin kovasti parin kesän takainen aika, kun ei tarvinnut tuskailla peilin edessä, eikä farkut kiristäneet. Ja on mulla yhdet tavoitehousutkin, joita en tosin nyt testannut mutta viimeksi niihin ei peräkontti mahtunut :D



En saanut kuin yhdet jumppaohjeet (sellaiset pumppaavat) kotia, koska edelleen kipua ja sain suomeksi sen latinan jonka ortopedi kirjoittanut lausuntoon. Olisi se kaksi välilevynpullistumaa riittänyt jotka luulin olevan, mutta niitä onkin kolme :( 



Yksi onneksi nyt vain tihkuttaa ja kaksi pullistelee, mutta löytyi tuosta selästä mittauksilla muutakin vikaa. En kovin ilahtunut, mutta voi tehdä vain sen mikä nyt tuntuu hyvältä ja toivoa että tämä tästä paranee ajan kanssa. 

Onneksi on lupa liikkua, se pitää mun pään kasassa ja tämä blogi on myös mukava ajanviete. 
Kiitos sinulle <3


Tänään söin perussetin aamupalaksi ja lounaaksi 

askartelin kanatacot, tosin eiliseen verrattuna höystin niitä nyt granaattiomenan siemenillä ja paprikalla.



Päivälliseksi porkkanasosekeittoa, jota maustoin korianterialla. 
Mä oon ihan koukussa tuohon korianteroon :) 


Ekaksi oli sellainen viha-rakkaussuhde kun en tiennyt tykkäänkö vai en ja jos , niin kuinka paljon :) Päätin kai että tykkään, kun oon sitä useamman puskan jo ostanut. Muu perhe ei siitä tykkää, mutta tuota on helppo lisätä valmiiseen ruokaan niin ettei muut sen syömisestä kärsi. Ja eri ruokiahan mä pääasiassa nyt syön.

Välipaloista bloggailen vielä erikseen koska innoistuin taas kokeilemaan uutta :)

Touhukasta torstaita,

Maiccu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä -kiitos kun kommentoit ♥

Facessa