tiistai 16. helmikuuta 2016

Dietti päivä 9

Aivan ihana aurinkoinen päivä, aamusta alkaen. Ei voi olla kuin hyvällä tuulella :)
Kyllä kevät tekee tuloaan, vaikka koiran kanssa kävellessä tuuli tuiversi kylmästi, mutta heti kun päästiin aurinkoon- se lämmitti mukavasti ja ajattele, vasta helmikuu.



Jos hiihtäisin, tänään olisi ollut loistava hiihtokeli! Tai ihan vain ulkoilukeli, mutta niinhän ne usein viikolla kun joutuu olemaan sorvin ääressä ja sitten viikonloppuna kun ehtisi liikkua, monesti sataa:/


Mutta on ihan mielettömän ihanaa liikkua, ihan oikeasti! Kun välilevynpullistuma pakotti vaakatasoon enkä saanut itse sukkaa jalkaan, oli aika onneton olo. Nyt pahin puristus ohi, jalka taipuu taas ja liikkuminen on suositeltavaa, mutta maltillisesti.
Et usko kuinka odotan pääseväni töihin ja salille, zumbaan ja muihin jumppiin! 
Toki iisisti otettava alkuun, ettei tämä tule uudestaan mutta pikkuhiljaa pääsen vahvistamaan taas lihaskuntoa.

Tällä viikolla on fyssari, odotan tapaamista kovasti ja saan varmaan hyödyllisiä venyttelyvinkkejä.

Aamusmoothie oli tänään vihreä, kuten muumi-mukikin:)


Laitoin blenderiin:

-rahkaa 2 dl
-mansikkakeittoa 1 dl
-1/2 vihreää omenaa
-1/2 banaanin
-1/6 osa avokadoa
-kourallinen babypinaattia

Jos et tykkää kovin makeasta, tämä oli sellainen-raikas ja kuitenkin hedelmäinen.

Välipalaksi proteiinipatukka ja lounaaksi salaattia jonka kanssa paistettua punakampelaa.

Lupasin paistaa miehelle tänään jättipihvin ja päädyin syömään sitä itsekin päivälliseksi, tein uunissa bataattiviipaleita sen kanssa ja tottakai kaveriksi parsaa :)


Bataattiviipaleet

- Yksi keskikokoinen bataatti
- Oliiviöljyä 2-3 rkl (itse käytin valkopulioliiviöljyä)
- Sormisuolaa (tavallinenkin käy)
- Grillausmaustetta
- Mustapippuria

*Kuori ja viipaloi bataatti noin 1,5 cm viipaleiksi

*Sekoita mausteet öljyn kanssa 

*Levitä viipaleet uunipellille leivinpaperin päälle ja voitele ne
öljy-mausteseoksella

*Paista 200 asteessa noin 30 min, voit kokeilla kypsyyttä haarukalla

On kiva mennä illalla nukkumaan, kun ei ole nälkäinen, muttei myöskään namiähky tai väsynyt sokerihumalainen ;) Mun pahe on ehdottomasti iltaisin namit ja on se vain jännä, kuinka helposti ilman niitäkin voi elää. Turha paha tapa! Mikä on sun paheesi?

<3 Maiccu



4 kommenttia:

  1. Mun pahin ongelma ruokavaliossa on ollu juusto. :D voisin syödä juustoa ihan rajattomasti! Tosin tän kahden päivän aikana oon kironnut tv:n pitsamainoksiakin. Pitäis kieltää ruokamainokset kokonaan! :D nää sunkin ruokakuvat on aika pahoja, kun ei sovellu mun dieettiin ollenkaan..

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Juusto on mun rakkaus myös. Onneksi on kevyitä vaihtoehtoja, mä oon jo kauan syönyt 5% sulatejuustoviipaleita (mm.Aamupala.Nyt heräsi mielenkiinto, kuinka sun dietti poikkeaa tästä kun et saa näitä ruokia syödä?Oon olettanut että runko Fitfarmin dieteissä on aika sama :)
    Ps Ja ellei mun leipomuksia lasketa, koska niitä herkkuja mä en syö nyt itsekään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla on päivälle luvattu yksi hedelmä +banaani treenin jälkeen ja hiilarit on kokonaan pois lämpimiltä ruuilta. Eli ei bataattiviipaleita minulle! :D toki jos osais soveltaa ohjeita, niin vois ehkä tota smoothieta tehdä, vielä ei vaan oo niin varma olo omista taidoista soveltamisen suhteen. ;P

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä -kiitos kun kommentoit ♥

Facessa